کد خبر: ۶۲۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 08 July 2018

سرمقاله شنبه شانزدهم تیر ماه 97 روزنامه رسالت

1- هفته گذشته به دنبال موضع‌ گيري‌های قاطع رئيس جمهور کشورمان عليه آمريکا و رژيم کودک‌کش صهيونيستی و اعلام آمادگي در داخل براي مقابله با توطئه‌هاي استکبار جهانی، جمع کثيری از نخبگان سياسی و فعالان رسانه‌اي با استقبال از اين موضع‌گيري‌ها بر حمايت از دولت تاکيد کردند.
موضع‌گيری سردار سرافراز حاج قاسم سليمانی فرمانده دلاور و ولايی سپاه قدس در عملياتی کردن اين مواضع به عنوان يک تضمين براي مقابله با شرارت دنياي استکباری غرب و نوکران منطقه‌ای آنان برگی از اين رخداد بود.
اين موضع‌گيري‌ها در داخل و خارج بازتاب وسيعی داشت.
آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها از تابستان امسال به عنوان يک تابستان داغ عليه ملت ايران و رو کردن چند "سورپرايز" ياد مي‌کنند.
وحدت ملی و انسجام اسلامی و توليد يک صدا عليه مواضع تجاوزکارانه دشمنان اسلام و ايران اولين سورپرايز ملت ايران عليه واشنگتن و جماعت روسياه طرفداران آنها بود.
آقاي روحاني دوره دوم رياست جمهوری خود را طی مي‌کند. محصول بدعهدی و نقض پيمان آمريکا و برخورد فريب‌آميز اروپا باعث شده است اميدها به رفع مشکلات از طريق ديپلماسی و برخورد نرم با آمريکا قطع شود. امروز در ايران همه به برخورد سخت فکر مي‌کنند.
آمريکايي‌ها فکر مي‌کنند با تشديد فشارها مي‌توانند اوضاع داخل را به هم بريزند و توسط نوکران داخلی آنها مشکلات پديد آمده را به حساب جاری رقابت جناح‌ها و رقباي انتخاباتی فاکتور کنند و دور جديدي از ناآرامي‌ها را رقم بزنند اما تير آنها به سنگ خورده است.آمريکا امروز به عنوان متهم اصلي اخلال در نظام اقتصادي کشور شناخته مي‌شود و مردم در حل مشکلات او را دشمن اصلی مي‌شناسند.
2- تحليل صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها که توسط منافقين روسياه شارژ اطلاعاتی مي‌شوند اين است که وضع امروز مردم ايران شکننده است و تحريم‌های فلج‌کننده، آثار خود را دارد نشان مي دهد! به زعم منافقين و سرويس‌های امنيتی فعال آمريکا و رژيم صهيونيستی، ايران امروز به مثابه انبار باروت است فقط کافی است يک کبريت به اين انبار برسانند. آنها بر اساس اين تحليل غلط يک مشت جيره‌خوار را در دي ماه گذشته به ميدان آوردند.
از منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ري‌استارتي‌ها گرفته تا عده‌ای فريب‌خورده را در اين آزمايش به کار گرفتند اما خيلی زود فهميدند که اشتباه کرده و تحليل‌هايشان غلط از آب درآمده است. از اين رويداد عبرت نگرفتند لذا در کازرون به بهانه تقسيمات کشوری، در بازار تهران با تهديد بازاريان و در خرمشهر و آبادان به بهانه مشکل آب، فتنه‌گری کردند. اما نه کبريتی روشن شد و نه انبار باروتی ديده شد! محصول اين تحرکات يک سری دستگيري‌ها بود که سرنخ تحرکات سرويس‌های امنيتی دشمن لو رفت!
سطح هوشياری مردم بالا رفت. اقشاری که به هر دليلی مشکل دارند يک تفکيکی بين پيگيری مطالبات خود با کسانی که به بهانه اين مطالبات مي‌خواهند به مقاصد شوم خود برسند و فرمان نافرمانی مدنی ترامپ را در ايران اجرا کنند، قائل هستند.
3- مسئولين کشور در حد توان با رصد مشکلات مردم، کار خود را مي‌کنند. مشکل آب شور برخي شهرهای خوزستان با تلاش شبانه روزی کسانی که به مديريت جهادی فکر مي‌کنند و لحظه‌ای از دغدغه حل مشکلات مردم غافل نيستند حل شد. آنها در موعد مقرر و حتی زودتر اين مشکل را حل کردند. اين رويکرد نشان مي‌دهد هر مشکلی راه حلی دارد و مشکلات چيزی نيست که از حوصله صبر و استقامت مديران مردمی، جهادی و دلسوز خارج باشد.
آمريکايي‌ها در رويای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، 40 سال است خواب آشفته مي‌بينند.
ايران امروز قوي‌تر از هر روز است. قوای کشور از هر زمان متحدتر و بسيج، ارتش و سپاه در کنار مردم، آماده هرگونه مقابله و پاسخگويي در برابر دشمن هستند.
و از همه مهمتر مردم اميدوارتر از هميشه معتقدند کمر دشمن را خواهند شکست و آمريکا را به زانو درخواهند آورد. آقاي روحاني به نمايندگي از ملت بزرگ و انقلابي ايران اين موضع صريح را هفته گذشته اعلام کرد.
4- ترديدي نيست بعضي از مشکلات پديد آمده به ويژه در حوزه اقتصاد محصول عدم تدبير و عدم کارآمدي برخي مديران است. تيم اقتصادي دولت خوب عمل نکرده است. تئوري‌هاي اقتصادي که در اين دولت ارائه شده است پاسخگوي حل مشکلات نيست. امروز بيش از هر زمان ضرورت تغيير مديران اقتصادي و تغيير رويکرد و تجديد نظر در تئوري‌هاي عملياتي دولت در حوزه اقتصاد احساس مي‌شود.

بيش از دوسوم نمايندگان مجلس اين ضرورت را حس کرده و خواستار تغيير مديران اقتصادي دولت هستند. در خود دولت هم همين احساس وجود دارد. لذا تغيير آرايش جنگي نظام در حوزه اقتصادي با تغيير ژنرال‌هاي اين عرصه و آمدن نيروهايي با روحيه جهادي، دلسوز، متخصص، کارآمد و انقلابي اجتناب‌ناپذير است.نقشه راه روشن است. اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي راه برون‌رفت از چالش‌هاي پديد آمده است حتي يک لحظه از طي اين مسير نبايد غافل شد.بسته پيشنهادي اروپا "پر" از "خالي" است. رئيس جمهور در گفتگو با مرکل و ماكرون در اين خصوص گفته است؛ اين بسته مايوس‌کننده است و انتظارات ما را برآورده نمي‌کند. او تاکيد کرده است؛ بسته پيشنهادي دربرگيرنده خواست ملت ايران نيست.
پس از همين امروز بايد کمرها را محکم بست، آستين‌هاي همت را بالا زد و با اتکاء به درون، مشکلات را حل و اميد به خارج و بيگانه را براي هميشه به ديوار کوبيد.

 

 

انتهای پیام/دکتر حسن کربلايي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار