رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ۶۲ تن در سه ماهه نخست سال جاری در سوانح جاده‌ای این استان جان باختند.
کد خبر: ۶۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 08 July 2018
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ۶۲ تن در سه ماهه نخست سال جاری در سوانح جاده‌ای این استان جان باختند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: شمار متوفیان سوانح رانندگی در فصل بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وی علت عمده کاهش سوانح جاده‌ای را رعایت اصول راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: میزان سوانح جرحی رو به افزایش است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۶۷۶ تن در سوانح رانندگی سه ماهه اول سال جاری مجروح و مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

سرهنگ عزیزی خواب آلودگی را مهمترین علت بروز سوانح فوتی و جرحی برشمرد و بر ضرورت استراحت کافی و متوقف کردن وسیله نقلیه هنگام خستگی و خواب آلودگی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: چندی پیش اعضای یک خانواده برای خرید جهیزیه عروسی به استان‌های غربی عزیمت کرده و هنگام بازگشت از سفر به علت خواب آلودگی، راننده پراید با خودروی عبوری دنا به صورت جلو به بغل برخورد کرد که سه تن جان باختند.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: حدود پنج کیلومتر پیش از رسیدن به محل حادثه مجتمع رفاهی برای استراحت رانندگان پیش بینی شده و اگر راننده در این مکان توقف می‌کرد هم اینک سه تن از عزیزان خود را از دست نمی‌داد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به اندازه کافی در جاده‌های این استان برای توقف و استراحت احداث شده است.

وی از رانندگان خواست در صورت خستگی و خواب آلودگی هنگام رانندگی به جای ادامه مسیر و به خطر انداختن جان خود و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه، به استراحت بپردازند.

۵۰۵ تن سال گذشته در سوانح رانندگی همدان جان باختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار