رئیس دانشگاه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام " ISC " ، دانشگاه سمنان موفق شد با ارتقای پنج پله ای نسبت به دوره قبل به رتبه سیزدهم دست یابد .
کد خبر: ۶۲۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 11 July 2018
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : گروه رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور برای هفتمین سال متوالی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی را به صورت رسمی و بر اساس  شاخص ها و معیارهای مصوب ششمین نشست فوق العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی رتبه نمود .
دکتر مسعود نصیری زرندی افزود : در این رتبه‌بندی ۱۸۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی دولتی توسط ۲۶ شاخص در قالب ۵ معیار پژوهش ، آموزش ، بین الملل ، تسهیلات (امکانات) و فعالیت های اجتماعی – اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
وی  تصریح کرد : دانشگاه سمنان در معیار پژوهش با کسب نمره 55.46 در رتبه 14، در معیار آموزش با کسب نمره 41.12 در رتبه 31، در معیار بین الملل با کسب نمره 46.36 در رتبه 17، در معیار تسهیلات (امکانات) با اخذ نمره 22.1 در رتبه 68 و در نهایت برای فعالیت های اجتماعی – اقتصادی با دریافت نمره 46.58 در رتبه 19 قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد : در رتبه‌بندی منتشر شده بخشی از اطلاعات توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات و از طریق پرسشنامه الکترونیکی گروه رتبه‌بندی گردآوری و بخشی دیگر از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی که پژوهش محور بوده‌اند توسط کارشناسان گروه رتبه بندی ISC از پایگاه‌های اطلاعاتی WoS و ISC تهیه شده است.
دکتر نصیری با بیان اینکه ، 81 دانشگاه از دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه بندی سال 96-95  حضور داشته‌اند تصریح کرد : دانشگاه سمنان در مجموع  رتبه بندی، در جایگاه 13 دانشگاه های جامع کشور قرار گرفته  و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور در این رتبه بندی در جایگاه پایین تری از دانشگاه سمنان قرار گرفته اند. 
دکتر مسعود نصیری زرندی ضمن قدردانی از جامعه ی دانشگاهی سمنان اظهار امیدواری کرد :  رتبه دانشگاه سمنان در سال آینده از ارتقای چشمگیرتری برخوردار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار