حضور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در لنده
معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویر احمد پیش از ظهر امروز به شهرستان لنده سفر و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در نشست شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کردند .
کد خبر: ۶۲۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 11 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویر احمد پیش از ظهر امروز به شهرستان لنده سفر و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در نشست شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کردند .

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاننظری معاونت سیاسی، امنیتی واجتمایی استاندار کهگیلویه وبویر احمد در جمع مدیران لنده گفت؛ اگر چه امروز مشکلاتی وجود دارد لکن به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی طی این سالها صورت گرفته است

وی گفت؛ پیش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مرکز استان گرفته تا دورترین نقاط چیزی به عنوان شهریت و مدنیت نداشتیم و از دسترسی به کوچکترین امکانات رفاهی بدور بودیم .

معاونت سیاسی استاندار گفت؛مشکلاتی امروز وجود دارد ولی نباید فراموش کنیم در سایه این نظام مقدس کجا بودیم و امروز به کجا رسیدیم و باید قدردان این نظام الهی باشیم.

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاننظری با بیان اینکه دیدگاه استاندارد توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته است خاطر نشان کرد؛ آنچه امروز فرماندار و مدیران دستگاه های مختلف در قالب نیازهای شهرستان بیان داشتند را در نشست شورای معاونین استانداری بیان خواهیم کرد و از هر ظرفیتی در راستای تحقق آنان استفاده خواهیم کرد .

وی با اشاره به استقرار تیم محرومیت زدائی بنیاد در لنده گفت؛ انتخاب لنده به عنوان شهرستان پایلوت اقتصادی یک موهبت است و پیش بینی میشود این شهرستان به کمک بنیاد مستضعفان در حوزه های مختلف عمرانی ،اجتماعی اقتصادی و خصوصا اشتغال وضعیت مطلوبتری را به نسبت حال در آینده داشته باشد.

ایشان در این بخش از سخنان خود با اشاره به وضعیت جدید سیاسی کشور درپی خروج آمریکایی ها از برجام بیان داشت؛ شرایط فعلی کشور یک شرایط ویژه است و پروژه های مختلف دشمنان این مرزوبوم،از نا امید کردن مردم از نظام تا جنگ اقتصادی را نباید نادیده بگیریم و همه آحاد جامعه از مسئولین گرفته تا مردم لازم است هوشیار باشیم .

وی گفت ؛ هیچ گاه در طول تاریخ اینچنین وحدتی میان مثلث شوم "غربی، عبری، عربی در راستای ضربه و تخریب به کشور را شاهد نبودیم، و در وضعیت فعلی کشور که دشمن سعی در انشقاق بین مردم و مسئولین دارد ما مسئولین باید تلاشمان را دوچندان کنیم و درکنار مردم باشیم و این شرایط را با تمام وجود درک کنیم تا انشالله توطعه های این برهه از زمانِ دشمنان نظام را خنثی بنائیم.

نظری تاکید کرد؛ پروژه جدید کشور نامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است و ضروری از است از مجادله های که گاها در داخل کشور میشود پرهیز کنیم 

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستان
در ادامه این دیدار مختاری فرمانده سپاه پاسداران شهرستان لنده ضمن خوش آمد گویی به معاونت سیاسی امنیتی استاندار، سپاه پاسداران را پیش گام و همراه مسئولین شهرستان دانست و گفت؛ دشمنان این مرزوبوم به دنبال نا امید کردن مردم و ناکار آمد جلوه دادن نظام هستند و می طلبد مسئولین هوشیار تر از همیشه به کمک مردم بیایند و اجازه داده نشود دشمنان قسم خورده این نظام مقدس موفق به انشقاق میان مردم و مسئولین شوند و دراین راستا سپاه پاسداران شهرستان از تمام ظرفیت خود جهت کمک ادارات شهرستان دریغ نخواهد کرد.

وی گفت امروز پشت میز نشستن خطای نابخشودنی است و مسئولین پیش از هر زمان دیگر باید در امر خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تلاش کنند .

ایشان در این راستا که سپاه پاسداران به در حوزه های مختلف همیشه کمک کار مردم بوده است اظهار داشت؛ در هر حوزه ای که مدیران شهرستان لنده نیازمند یاری و کمک باشند سپاه پاسداران با درنظر گرفتن شان و منزلت این نهاد انقلابی آماده همکاری است .

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاندرادامه شفایی مسئول دفتر فنی و کارشناس مسئول هماهنگی امورعمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری لنده با ارائه گزارشی از خلاصه وضعیت اعتبارات عمرانی سال گذشته شهرستان لنده با در نظرگرفتن آخرین تخصیص های ابلاغ شده از محل های مختلف ۳ درصد نفت وگاز و ماده ۱۲ ، استانی 27/ارزش افزوده ،جز 47ردیف 550000وغیره گفت؛جمع کل اعتبارات مصوب شده ۲۰ میلیاردو شیصد سی هفت ملیون و هفتصد هزار تومان بوده است

وی گفت؛ از ۲۰میلیاردو شیصد سی هفت ملیون و هفتصد هزار تومان اعتبار
در نظر گرفته شده به شهرستان لنده ۸ میلیاردو پانصد و هشتاد دو ملیون و پانصد هزارتومان تخصیص داده شد

شفایی خاطر نشان کرد؛ اعتبار تخصیص داده شده به لنده ۲۱ درصد نقدینگی و ۲۰ درصد اوراق خزانه بوده است .

شفایی افزود ۲۱ درصد از قسمت نقدینگی بنابردلایل مختلف کامل محقق نشد و در راستای شورای برنامه ریزی استان اعتباراتی از محل قانون اعتبارات متوازن امکانات کشورردیف 18-5500000بابت تعهد تخصیص ونقدینگی اعتبارات نفت سال نود و شش که محقق نشده است به پروژه های اتصال راه فرعی لنده به راه اصلی دهدشت -پاتاوه ، تامین آب شرب شهرلنده ، اصلاح وتوسعه شبکه آب شهرلنده ، تامین آب اراضی دشت آبلش، کانال دفع آبهای سطحی شهرلنده ، اجراوتکمیل طرحهای هادی روستایی ، خانه بهداشت موگرمون و احداث مصلی لنده تعلق وتوزیع شدند .

شفایی با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده پیرو مصوبه شورای برنامه ریزی در قالب عدم تخصیص و نقدینگی نفت در سال گذشته به شهرستان گفت؛ ۷۰۰وپانزده میلیون تومان سهم شهرستان شده که این اعتبار بین پروژه های شاخص فوق الذکرو با توجه به شرایط احرازوخاصی که داشتند در نظرگرفته شد .

شفایی به سهم اعتبارات از محل اوراق خزانه اشاره و دراین راستا گفت؛ همه اعتبارات وازجمله ۲۰ درصد اوراق و اسناد خزانه سال نود شش تا پایان تیرماه فرصت جذب وجود دارند و اداراتی که این اسناد را مراحل اداری آنها را طی نکردند تلاش کنند این ۲۰ درصد اعتبارات از محل اوراق را جذب کنند، که اگر غیر از این باشد این میزان اعتبار برگشت خواهد خورد ویا ممکن است بدلیل شرایط بودجه ای حاکم مدیران استانی اجبارا نسبت به جابجایی اعتبارات اقدام کنند .( این تذکر شفایی همراه شد با هشدار جدی فرماندار به مدیرانی که نتوانند در جذب اعتبارات این محل موفق باشند)

شفایی با اشاره به اینکه برخی از اعتبارات استانی نیستند و از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته میشوند بیان داشت؛ اعتباراتی وجود دارد که پیوست قانون بودجه کل کشور هستند و ردیف ملی دستگاهی دارند که باید مدیران شهرستانی وبه تبع آن استانی ازطرق مختلف وبا ارائه وانتقال درست وبجای مشکلات وکمبودات بتوانند سهم شهرستانی دستگاه ذیربط خود وحتی باتوجه به عمق محرومیت بیشتراز سهم خود دریافت کنند و بدور از ملاحظه بگویم قدرت مدیران دستگاه ها در جذب اعتبار از این محل در ادارات کل و مرکز یکی از مولفه های مهم برای ارزیابی دستگاه در شهرستان است و از مدیران انتظار میرود در این راستا مطالبه گری جدی کنند و اجازه ندهند سهم شهرستان نادیده گرفته شود .
همچنین کارشناس مسئول هماهنگی امورعمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری لنده به دستگاهها پیشنهاد وتوصیه اکیدکردند که تا حدود دوهفته ای که به توزیع اعتبارات سال 97باقیمانده وتاقبل ازشورای برنامه ریزی آینده استان نسبت به ارائه اسناد و پروژه های پیشنهادی ونیمه کاره خودبه ادارات کل ذیربط اقدام و پس ازآن پیگیری تا تصویب را دنبال کنند .

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاندر نشست شورای اداری امروز لنده امراله خانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان با اشاره به مشکلات حوزه سلامت در شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده در بیشتر شاخص های سلامت از رشد خیلی خوبی برخوردار بوده است ولی دو مشکل اساسی در دو بخش مرکزی و موگرمون در این شهرستان داریم.

وی افزود: نداشتن اورژانس جاده ای در بخش موگرمون باعث شده است تا از ابتدای سال تا کنون بیش از چهار سورتی پروازی توسط اورژانس 115به منطقه کوه سیاه و بارها شاهد اعزام تنها آمبوالانس اورژانس115به این منطقه کوهستانی باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: در خصوص اورژانس جاده ای حوزه قیام در بخش مرکزی لنده نیز قبلا مکاتباتی شده بود که به احتمال زیاد تا پایان سال 97شاهد کلنگ زنی و افتتاح این مرکز خواهیم بود.

خانی اظهارکرد: باتوجه به کسب موافقت نامه اولیه ساخت بیمارستان 32تختخوابی شهرستان لنده نیازمند پیگیری ویژه مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص اعتباری سه میلیارد و 500میلیون تومانی اولیه جهت ساخت و کلنگ زنی این بیمارستان نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: هم اکنون بیش از 8پزشک متخصص به صورت هفتگی در حال ارائه خدمات رسانی به مردم هستند که 6پزشک عمومی نیز به صورت 24ساعته در حال ویزیت شهروندان هستند.

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاندر ادامه این دیدار مجتبی محمدی مشاور امور جوانان فرماندار لنده به آمار بالای ورزشکاران رشته های مختلف در ۲۰ هیات ورزشی اشاره و از معاونت سیاسی استاندار درخواست کمک و حمایت از این ورزشکاران را داشت .

ایشان مهمترین مشکل ورزشکاران لنده را نداشتن یک مجموعه ورزشی ، نداشتن خودرو جهت انتقال ورزشکاران به مسابقات بیرون از شهرستان ، نداشتن خوابگاه و کمبود تجهیزات ورزشی عنوان کرد .

مشاور امورجوانان فرماندار لنده به ظرفیت ها و اجرای برنامه های متنوع حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره و دراین راستا بیان داشت؛ در این حوزه شهرستان لنده از پتانسیل های بالایی برخوردار هست و لازم است گفته شود، قریب به ده نویسنده لنده ای آثارآنها به چاپ رسیده و همچنین همین تعداد شاعر که اشعار آنها منتشر شده وجود دارد.

وی افزود دراین شهرستان ده انجمن فعال وجود دارد و یکی از مهمترین افتخارات لنده تعزیه است که قدمت آن به ۱۲۰ سال میرسد.

محمدی با اشاره به استقبال خوب جوانان لنده ای از بخش های مختلف هنری بیان داشت؛ قریب به پانصد هنرمند در حوزه های مختلف هنری در شهر لنده فعال هستند.

مشاور امورجوانان فرماندار لنده افزود؛عدم استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان یکی از مطالبات بحق مردم، در راس جوانان است و.

وی خاطرنشان کرد؛ آمار بالای فعالیت جوانان در بخش های مختلف فرهنگی و هنری و کسب عناوین برتر مقام های کشوری و استانی در حوزه های مختلف در حالی انجام میشود که حوزه فرهنگ وهنر شهرستان هیچ فضای فیزیکی برای اجرای برنامه های خود ندارد و لذا از معاونت محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری میخواهیم پیگیر احداث سریعتر فرهنگ سرا دراین شهرستان باشند.

ایشان در پایان عدم حمایت مسولین شهرستانی و استانی از نویسندگان لنده را یاد آوری و از معاونت سیاسی اجتماعی درخواست پیگیری این مهم را داشتند.

از ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاناز ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاناز ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستاناز ارائه گزارش بودجه ای تا طرح مشکلات حوزه های ورزش و بهداشت ودرمان تا اعلام آمادگی سپاه پاسداران در راستای کمک به مدیران شهرستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار