رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری سمنان گفت: سه هزار هکتار زمین برای احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی در این استان واگذار شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 16 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری سمنان گفت: سه هزار هکتار زمین برای احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی در این استان واگذار شد.محمد خالصی افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک در دنیای امروز ضروری بوده و به همین منظور تخصیص زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی و بادی به بهره برداران از سال 1395 آغاز شده است.
وی اظهارداشت: بیشترین اراضی تخصیص داده شده برای احداث نیروگاه بادی مربوط به شهرستان دامغان با مساحت 2 هزار و 200 هکتار است.
خالصی ادامه داد: 864 هکتار از کل اراضی تخصیص یافته مربوط به احداث نیروگاه های خورشیدی بوده و حداقل زمین واگذار شده به بهره برداران برای احداث نیروگاه خورشیدی و بادی 15 هکتار به بالا بوده است.
رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی سمنان بیان داشت: این استان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و حدود 70 درصد از انرژی برق در سمنان صرف بخش تولید می شود که شامل 50 درصد در بخش صنعت و 20 درصد کشاورزی است.
قرارداشتن سمنان در دل دشت کویر در مرکز کشور، باعث شده این استان سالانه حدود 300 روز آفتابی داشته باشد، از سویی نیاز صنعت به انرژی برق، سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در سمنان را از نظر علمی، اجرایی و اقتصادی توجیه ‌پذیر کرده است.
نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود 300 کیلو وات ساعت کمتر از میانگین کشوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار