کد خبر: ۶۳۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 16 July 2018
 به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها و مراتع گفت: حدود 78 درصد اراضی ملی حدنگاری نشده که برای تحقق این امر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.اکرم توفیقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از زمان تصویب قانون جامع حدنگاری تاکنون از مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار مصوب، یک پنجم آن تخصیص یافته است.
وی اظهارداشت : تاکنون 120 میلیون هکتار از اراضی کشور در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شد.
وی با بیان این که رفع تداخل اراضی ملی و موات به عهده این سازمان است، اضافه کرد: کاداستر مقوله‌ ای پویاست که بر دقت لازم برای تهیه نقشه ‌ها تا کید می کند و این سازمان با جدیت در زمینه کاداستر اراضی ملی عمل می‌ کند و تمام توان خود را به کار می‌ گیرید.
این مسوول سازمان جنگلها و مراتع تصریح کرد: کمبود اعتبارات، عدم شفافیت آیین نامه قانون کاداستر و تداخل سطحی نقشه های کاداستر زمانی که در این فرآیند نیاز به اصلاحات است، تغییر زوایا، اضلاع و مساحت قطعات از جمله چالش های این مهم است.
به گفته توفیقی ظرفیت قانونی برای پذیرش اصلاحات کم و منوط به تصمیم هیات های نظارتی است.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: تعییرات هندسی در فرآیند کاداستر اراضی مسایلی را بوجود می آورد که نیاز است قانون در این زمینه تکمیل شود.
وی بیان داشت: به دلیل مسایل حقوقی و فعالیت های توسعه‌ ای در عرصه‌ ها همواره در زمینه کاداستر با پویایی مواجه می‌ شویم بنابراین باید تمام توان خود را برای افزایش دقت در امور اطلاعاتی به کار گیریم تا در آینده از بروز خطا و تداخل اراضی جلوگیری شود.
توفیقی اقتدار سازمان جنگلها در عرصه و محاکم قضایی را منوط به تشخیص درست در زمینه اراضی ملی و مستثنیات دانست و گفت: ما در راستای اجرای قوانین و مقررات مربوطه وظیفه تشخیص اراضی ملی و تفکیک مستثنیات را بر عهده داریم، بنابراین به همان اندازه که حفاظت از اراضی ملی دارای اهمیت است، نسبت به حقوق مردم حساسیت ویژه‌ داریم.
وی به همکاری مطلوب سازمان ثبت و اسناد با این سازمان اشاره و تصریح کرد: همکاری 2 سازمان در زمینه صدور سند تک برگ مطلوب بوده اما کمبود نیروی انسانی و امکانات از دیگر مشکلات بخش است.
وی اظهارکرد: قوانین موازی نظیر قوانین موجود در اصلاحات اراضی و اوقاف گاها ممانعت در تصریح کاداستر اراضی ملی به وجود می آورد.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با بیان این که منابع طبیعی متعلق به همه گفت: زمین خواری، تصرف و سو استفاده از اراضی ملی تهدیدی است که با آن روبرو هستیم و با جدیت با آن مبارزه می شود.
147 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور زیر پوشش سازمان جنگل ها قرار دارد.در سال جاری، 2 میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان سند کاداستر می‌گیرند.
کاداستر ( Cadastre) یا حدنگاری، نوعی نقشه‌برداری ثبتی است که‌ ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار