دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: کلیات طرح تبدیل خراسان شمالی به استان عاری از اعتیاد برای ارائه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اخذ مصوبه آن تهیه شده است.
کد خبر: ۶۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 17 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، احمد ریواده در این نشست اظهار داشت: در سفری که وزیر کشور اوایل ماه جاری به خراسان شمالی داشت، پیشنهاد تبدیل این استان به استانی عاری از اعتیاد طی برنامه ریزی دو ساله مطرح و مقرر شد تا کلیات این هدف گذاری در قالب طرحی از سوی استان تهیه شود.
وی افزود: این طرح از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و با تایید کمیته های تخصصی ذیل شورا تهیه شده و برای اخذ مصوبه نهایی باید در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار ارائه شود.
ریواده در ادامه به ارائه گزارش تفاهم نامه های سه جانبه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، دفتر امور اجتماعی استانداری و دستگاه های اجرایی در این حوزه اشاره داشت و افزود: در سال 96 سهم اعتبارات خراسان شمالی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد افزون بر 800 میلیون تومان بود که 90 درصد این اعتبارات به استان تخصیص یافت و تمامی اعتبارات تخصیص یافته توسط دستگاه های اجرایی و مراکز دانشگاهی جذب و هزینه شد.
وی خاطرنشان کرد: 10 درصد اعتبارات تخصیص نیافته هم مربوط به دستگاه های ملی است و استان نقشی در آن نداشته بنابراین از دستگاه های اجرایی دارای اعتبارات ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواستاریم نسبت به ابلاغ و تخصیص کامل اعتبارات از دستگاه ملی متبوع پیگیر باشند.
بر اساس این گزارش سال گذشته در قالب تفاهم نامه سه جانبه 40 فعالیت با 14 دستگاه اجرایی و مراکز دانشگاهی برنامه ریزی و اجرا و تمامی اعتبارات تخصیص یافته جذب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار