رئیس اتحادیه صنف نانوایان ایلام گفت: قطع مکرر و بدون اطلاع برق باعث دور ریختن خمیرهای آماده پخت خبازی ها و تحمیل ضرر و زیان به انها شده است.
کد خبر: ۶۳۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 17 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ صادق پژوهان  اظهار کرد:هر واحد خبازی شهر ایلام میانگین روزانه یک تا سه کیسه آرد هدر رفت دارند.

وی افزود: علاوه بر این متصدیان خبازی ا بعد از قطع برق باید خمیر را به واسطه ضرورت های زیست محیطی به خارج از محیط های شهری انتقال دهند که این خود نیز برای نانوایان هزینه بردار است.

وی در مورد تجهیز نانوایی ها به برق اضطراری هم گفت: خرید و تهیه یک دستگاه برق اضطراری حدود 150 میلیون ریال هزینه نیاز دارد که نانوایان توان تامین این مبلغ را ندارند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام هم در این زمینه اظهار کرد: از طریق اتحادیه به همه نانوایی ها ابلاغ شده که زمان پخت خود را با زمان قطعی برق هماهنگ کنند.

کامران سلیمان پورافزود: نانوایی ها باید با اطلاع از زمان قطعی برق محله خود قبل از قطعی برق پخت نان را به طور کامل به اتمام برسانند و خمیر پخت نشده نداشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همه دستگاه های نانوایی ها با برق کار می کند در صورت تداوم قطعی برق، باید از طریق استانداری و مسئولان ذیربط اعتبار و تسهیلات لازم در اختیار نانوایی های استان برای تهیه برق اضطراری صورت گیرد.

استان ایلام دارای 682 نانوایی فعال است که 280 نانوایی در سطح شهرستان ایلام هستند گرمای هوا ایلام در هفته های اخیر باعث اوجگیری مصرف و قطع گاه و بی گاه برق شده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار