کد خبر: ۶۳۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 17 July 2018

رژیم صهیونیستی همنوا با عربستان، با متهم کردن قطر به حمایت از جریان مقاومت خواستار لغو میزبانی جام جهانی فوتبال این کشور در سال 2022 شد.

به گزارش تابناک تبریز از پایگاه خبری تحلیلی 'الوقت'، 'ناوا بوکر' نایب رئیس کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نامه ای به 'استفان اینفانتینو' رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ارسال کرد و از وی خواست به دلیل حمایت قطر از تروریسم، میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال از این کشور گرفته شود.
بوکر در نامه خود مدعی شد که قطر روابط محکمی با سازمان های مسلح دارد و یکی از حامیان حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به شمار می رود و تاکید کرد: قطر از ایران که سعی دارد به سلاح هسته ای دست یابد، حمایت می کند. علاوه بر این، دوحه حقوق میلیون ها کارگر خارجی موجود در این کشور را زیر پا می گذارد.
این مقام صهیونیستی در ادامه اتهاماتش به دوحه ادعا کرد: فیفا چگونه اجازه می دهد که کشوری میزبان بازی جام جهانی شود که سازمان های مسلح در آن فعالیت دارند؟ آیا قطر الگوی حقوق بشر و صلح در جهان است؟
طبق این گزارش با پایان جام جهانی 2018 روسیه، 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه میزبانی جام جهانی بعدی را به 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر تحویل داد.
روابط سیاسی میان قطر و رژیم صهیونیستی از سال 2009 میلادی و در پی تجاوز رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه قطع شده است.
تل آویو، دوحه را به حمایت سیاسی از حماس متهم و اعلام کرد که قطر اقدام به اجرای پروژه های اقتصادی در باریکه غزه کرده است.
رسانه های عربی موضع این مقام صهیونیستی را در هماهنگی با کشورهای امارات و عربستان ارزیابی کرده و نوشته اند که چنین اقداماتی علیه قطر به خاطر مواضع دوحه در حمایت از فلسطین صورت می‌ گیرد.
تیم ملی فوتبال فرانسه در فینال جام جهانی 2018 با نتیجه پر گل 4 بر 2 کرواسی را شکست داد و برای دومین بار قهرمان جام جهانی شد.
در حالی که جام جهانی 2018 فوتبال در روسیه با قهرمانی فرانسه به پایان رسید، نماد جام جهانی به امیر قطر داده شد، تا این کشور کوچک میزبان بعدی پربیننده ترین رویداد ورزشی جهان در سال 2022 باشد.
امیر قطر در این مراسم نمادین با تقدیر از تلاش های روسیه برای برگزاری موفق جام جهانی، ابراز امیدواری کرد که کشورش و تیم ملی فوتبال آن مانند روسیه در جام 2022 بدرخشند.
وی همچنین گفت که این جام جهانی متعلق به همه کشورهای عرب است و از اینکه کشورش اولین میزبان جام جهانی در خاورمیانه شناخته شده، خرسند است.
بیست و دومین دوره جام‌ جهانی فوتبال قرار است از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر سال ۱۴۰۱ شمسی در کشور قطر برگزار شود.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار