مدیرکل امور عشایر خوزستان:
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: عشایر استان در حال حاضر مشکل خاصی را در بحث تامین آب مورد نیاز خود و دام‌هایشان ندارند و در مناطقی نیز که مشکلاتی در بحث تامین آب وجود دارد، از طریق تانکر به عشایر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 18 July 2018

علی رحم کریمی با اشاره به مشکلات آبی عشایر در استان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از عشایر برون کوچ استان در حال کوچ هستند و در مناطق خارج از استان ساکن شده‌اند. در آن مناطق با توجه به وضعیت بهتر بارندگی‌ها نسبت به خوزستان مشکل خاصی در بحث آبی برای عشایر وجود ندارد.

وی با اشاره به عشایر درون کوچ خوزستان افزود: عشایر درون کوچ استان در حوزه مناطق شمالی استان قرار دارند و در این زمینه تمهیدات لازم را برای تامین آب مورد نیاز آن‌ها انجام داده‌ایم تا در این تابستان با مشکلی در بحث آب مواجه نشوند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: مناطقی که عشایر در آن ساکن هستند و ممکن است با بحران آب مواجه شوند شناسایی شده تا در صورت بروز بحران آب در مناطق نسبت به تامین آب مورد نیاز عشایر اقدام شود.

کریمی ادامه داد: به صورت دقیق مشخص شده است که چه مناطقی و در چه زمان‌هایی ممکن است عشایر با بحران آب مواجه شوند و در این زمینه تمهیدات لازم را انجام داده‌ایم تا عشایر در مدت زمانی که در آن محل سکونت دارند، با مشکلی در بحث آب مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: از طریق مدیریت بحران استان نیز هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات بحران آب عشایر انجام گرفته است. همچنین با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در بحث تامین آب شرب انسانی و دامی هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم تا اعتبارات مورد نیاز این کارها اختصاص داده شود.

مدیرکل امور عشایر خوزستان ادامه داد: در بحث تامین علوفه نیز که ممکن است یکی از نیازهای عشایر در زمینه خشکسالی باشد، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا از طریق تشکل‌های عشایری علوفه مورد نیاز دام‌های عشایر نیز تامین شود.

کریمی گفت: عشایر استان در حال حاضر مشکل خاصی را در بحث تامین آب مورد نیاز خود و دام‌هایشان ندارند و در مناطقی نیز که مشکلاتی در بحث تامین آب وجود دارد، از طریق تانکر به عشایر آبرسانی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دام ، عشایر ، آب شرب ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار