معاون عمراني استاندار در جمع خبرنگاران خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری يزد از بررسي پيشنهادات سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي عمراني استان خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در قالب برنامه «يزد + 40» تعداد 40 طرح سرمايه‌گذاري استان معرفي شود.
کد خبر: ۶۳۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 18 July 2018

 «محسن صادقیان»  با تاكيد بر اهميت برنامه‌محور بودن تمام بخش‌هاي عمراني و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان استان، اظهار كرد: اعتبارات عمراني امسال استان به ويژه در بخش تملك دارايي و سرمايه‌اي براساس برنامه‌هاي هر كدام از بخش‌ها تخصيص خواهد يافت تا پايان سال دستاورد خوبي در قبال هزينه‌كردهاي انجام شده، داشته باشيم.

وي همچنين يادآور شد: بودجه عمراني استان امسال نيز مشابه سال گذشته است با اين تفاوت كه 40 درصد از اعتبارات امسال در بخش اشتغالزايي هزينه خواهد شد به عبارتي در بخش‌هايي هزينه خواهد شد كه منجر به ايجاد فرصت‌هاي شغلي در استان شود.

معاون استاندار در ادامه به برخي از برنامه‌هاي در اولويت اين معاونت اشاره كرد و گفت: در راستاي سياست برنامه‌محوري تخصيص اعتبارات استان، با ايجاد دفاتر تسهيل‌گري روستايي در تمام 21 بخش استان تلاش داريم كه تمام ظرفيت‌ها و چالش‌هاي روستاهاي استان را پايش و شناسايي كنيم و براساس اين اطلاعات، برنامه‌ريزي و تخصيص اعتبار صورت دهيم.

وي يكي ديگر از موضوعات مهم در دستور كار معاونت عمراني استان را مسئله آب ذكر كرد و گفت: در اين رابطه طي چهار ماه گذشته 12 مورد جلسه سازگاري با كم‌ابي در استان برگزار شده كه 90 مصوبه در رابطه با حوزه تامين و مديريت مصرف آب استان داشته است.

صادقيان از نگاه ويژه استان به موضوع حفظ و حراست از خط اول انتقال آب خبر داد و گفت: خوشبختانه طرح‌هاي حفاظتي خوبي در اين رابطه انديشيده و در دست اجراست.

وي همچنين از پيگيري موضوع سرچشمه خط دوم انتقال آب به استان در قالب كارگروهي در وزارتخانه نيرو خبر داد و گفت: خط سوم انتقال آب به استان از خليج فارس با كمك بخش خصوصي پيشرفت خوبي دارد و پيگيري مجوزهاي لازم براي اجراي خط چهارم انتقال آب به استان از درياي عمان نيز هستيم.

اين مقام مسئول با اشاره به موفقيت حفر اولين چاه ژرف كشور در منطقه زابل، گفت: طرح مطالعاتي آب‌هاي ژرف در استان با بهره‌گيري از اين تجربه در حال انجام مطالعات تكميلي است و امدواريم به نتايج خوبي براي استان منتج شود.

كاهش 50 درصدي مصرف آب كشاورزي استان تا افق 1400

صادقيان همچنين به طرح‌هاي مديريت مصرف استان اشاره كرد و گفت: برهمين اساس كاهش 426 ميليون مترمكعب مصرف آب بخش كشاورزي تا سال 1400 در دستور كار قرار گرفته و طرح‌ها و اعتبارات مورد نياز براي جهادكشاورزي در اين مورد تعريف شده است.

وي با اشاره به افت كنوني سالانه 50 تا 100 سانتي‌متر از سطح آب‌هاي زيرزميني استان، ابراز اميدواري كرد كه با تحقق اين طرح و رسيدن مصرف آب بخش‌ كشاورزي به 500 ميليون مترمكعب ديگر شاهد افت آبهاي زيرزميني استان نباشيم.

صادقيان از اجراي طرح‌هاي مديريتي مصرف آب در بخش خانگي با استفاده از وسايل كاهنده مصرف و فرهنگ‌سازي و نيز در بخش صنعت با اجراي بازچرخاني و پساب نيز در همين راستا خبر داد.

وي در دستور كار قرار گرفتن ايجاد مخازن متعدد ذخيره آب در استان از سوي آب منطقه‌اي در سه ماهه اول امسال خبر داد و تصريح كرد: ساخت دو مخزن 20 هزار مترمكعبي با پيشرفت فيزيكي 60 درصد در مسير خط انتقال، يك مخزن 20 هزار مترمكعبي در ميبد، يك مخزن ذخيره آب 50 هزار مترمكعبي در يزد و يك مخزن دو هزار مترمكعبي در مهريز، در دست اقدام است.

آغاز گازرساني به دهستان‌هاي شيركوه تفت و جلگه بهاباد

معاون عمراني استاندار با اشاره به حفر تا 25 حلقه چاه اضطراري جديد براي تامين آب شرب يزد در مواقع بحراني، افزود: پس از شناسايي تمام چاه‌هاي كشاورزي سطح شهر، 11 حلقه چاه مناسب شرب شناسايي و براي استفاده از مواقع اضطراري لوله‌گذاري شده است.

وي با اشاره به برخورداري حدود 97 درصد از جمعيت استان از نعمت گاز،‌ تصريح كرد: در حال حاضر تمام شهرها و 84 درصد از جمعيت روستايي استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وي افزود: در سه ماهه نخست امسال كلنگ عمليات اجرايي گازرساني به روستاهاي دهستان ميانكوه مهريز به زمين زده شده و به زودي نيز عمليات اجرايي دهستان شيركوه تفت و دهستان جلگه در بهاباد نيز آغاز خواهد شد.

سرمايه‌گذاري 18 ميلياردي بخش خصوصي در گردشگري

صادقيان در حوزه ميراث فرهنگي نيز با اشاره به تهيه 220 پرونده ثبت ملي بناهاي تاريخي استان در سال گذشته، گفت: براي امسال نيز تاكنون 68 اثر براي ثبت ملي شناسايي شده و 16 مورد نز مستندسازي شده است.

وي همچنين از در دستور كار بودن مرمت 165 اثر تاريخي استان براي امسال، گفت: در حوزه سرمايه‌گذاري نيز بخش خصوصي در قبال 27 طرح گردشگري به ارزش سرمايه‌گذاري 18 ميليارد تومان اعلام آمادگي كرده است.

اين مسئول به اقدامات صوذرت گرفته و در دستور كار استان در حوزه ‌راه‌ها نيز اشاره و تصريح كرد: مهمترين طرح در اين حوزه ساخت آزادراه تهران – بندرعباس كه 270 كيلومتر آن در حوزه جغرافيايي استان است، مي‌باشد كه در سه فاز نايين – اردكان، اردكان - مهريز و مهريز – انار تعريف شده و در دست اقدام است.

به گفته وي، در سه ماهه اول امسال همچنين ساخت 27 كيلومتر راه مشاركتي روستايي در استان ايجاد شده و ادامه روكش آسفالت راه زرند – بافق، 12 كيلومتر راه يزد – طبس، قطعه نهايي راه يزد – بافق، نيز عمليات اجرايي كمربندي جنوب شرقي خاتم و محور اسفندمآباد – صفاشهر در ابركوه را نيز در دستور كار داريم.

وي از عقد قررداد راهداري براي انجام روكش آسفالت 100 كيلومتر از راه‌هاي استان در سالجاري خبر داد و گفت: امسال قرارداد توسه محور يزد – ده‌بالا نيز منعقد مي‌شود.

معرفي 40 طرح سرمايه‌گذاري در قالب برنامه « يزد + 40 »

معاون عمراني استاندار از تلاش براي جلب سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي عمراني استان با شكل‌گيري كميته‌اي در اين رابطه در استان خبر داد و گفت: از جمله اين اقدامات واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام استان به بخش خصوصي به ويژه در مباحث تفريحي و ورزشي و حتي در حوزه راه سازي است.

وي از بررسي پيشنهادات سرمايه‌گذاري استان در قالب اين كميته خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در قالب برنامه «يزد + 40» تعداد 40 طرح سرمايه‌گذاري استان معرفي شود.

سرمايه‌گذاري 2500 ميلياردي براي بازآفريني 5 محله يزد

صادقيان در بخش پاياني سخنانش نيز به موضوع بازآفريني شهري اشاره و تصريح كرد: اين طرح كه بافت‌هاي تاريخي، فرسوده و ناكارآمد شهري را هدف قرار داده است با هدف ساماندهي و ايمن‌سازي اين بافت‌هاي مسكوني، تامين نيازهاي جديد مسكن و اشتغالزايي و رفع بيكاري انجام خواهد شد.

به گفته وي، در همين رابطه 90 محله در شهر يزد مورد بررسي قرار گرفت و از اين تعداد 48 محله واجد شرايط طرح شناسايي شد كه در فاز نخست 5 محله شامل محلات حسن آباد، اسكان، شاه ابوالقاسم، قاسم آباد و پشت باغ براي اين منظور انتخاب شدند.

معاون استاندار در اين باره خاطرنشان كرد: در قالب اين طرح در مجموع پنج سال براي اين پنج محله 2500 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري مي‌شود.

گفتني است، در ادامه نيز ضمن ارائه گزارشي از سوي مديران زيرمجموعه حوزه عمراني استانداري، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار