معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در استان همدان ۲۶ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
کد خبر: ۶۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 18 July 2018
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در استان همدان ۲۶ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش ایسنا، علیرضا بحیرایی درباره اسکان افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: کسانی‌که دارای شرایط مورد نظر از جمله تعداد اعضای خانواده دو نفر به بالا و مدت حمایت حداقل یکسال باشند، در صورت نداشتن مسکن به آن‌ها مسکن داده می‌شود و اگر مسکن افراد تحت پوشش نیاز به تعمیر داشته کمک به بازسازی خواهد شد و اگر مستأجر هستند مشمول خدمات مستأجرین می‌شوند.

وی تصریح کرد: بانوانی که مورد آزار‌های جسمی، جنسی، روحی و روانی قرار می‌گیرند توسط این نهاد مورد حمایت مشاوره‌ای قرار گرفته و حتی در مواردی کل خانواده تحت مشاوره قرار می‌گیرند.

بحیرایی خاطرنشان کرد: مشاوران کمیته امداد امام خمینی (ره)، زنان سرپرست خانواری را که در معرض آسیب هستند بررسی کرده و آن‌ها را مشمول خدمات مشاوره‌ای قرار می‌دهند و اگر مشاوره کفایت نکند به کلینک‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در صورتی‌که افراد مشکل حقوقی داشته باشند، برای آن‌ها مشاوره‌های رایگان حقوقی درنظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: در صورت لزوم برای این افراد وکیل اتخاذ می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان از برگزاری آموزش‌های صیانت از خانواده در استان خبر داد و یادآور شد: کمیته امداد آموزش‌هایی برای صیانت از خانواده و فرهنگسازی خانواده‌های مطلقه برای ازدواج مجدد آن‌ها برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی برای این افراد تقریبا رایگان است، افزود: افرادی که در شهر سکونت داشته باشند، تحت پوشش بیمه مکمل شهری و اگر ساکن روستا باشند شامل بیمه روستایی- عشایر قرار می‌گیرند.

بحیرایی درباره درآمدزایی برای بانوان به برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این افراد پس اتمام دوره، تسهیلات لازم برای استفاده از حرفه مورد نظر را تا رسیدن به توانمندی کامل دریافت کرده و تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر در اشتغال بانوان را برپایی نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: اقدام مؤثر دیگری برای اشتغال بانوان برپایی نمایشگاه برای فروش آثار و محصولات تولید شده این افراد است که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار