تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش 69 درصدی صارات محصولات تولیدی ایران به کشور روسیه طی یک سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۶۳۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 18 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید مجتبی موسویان‌ میزان صادرات محصولات باغی، صیفی جات و فرآورده های دامی به روسیه در سال گذشته را 310 میلیون دلار اعلام کرد.
وی، تسهیل در امور بانکی، بسته بندی استاندارد و افزایش کیفیت محصولات و آشنایی بیشتر صادرکنندگان با قوانین صادرات بین المللی در دولت تدبیر و امید را از عمده دلایل افزایش صادرات دانست.
وی میزان واردات محصولات غذایی کشور روسیه در طول سال را 35 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: ایران تنها یک در هزار از بازار مورد نیاز موادغذایی روسیه را تامین می کند.
موسویان، روسیه و آسیای میانه را بهترین و نزدیکترین بازار فروش محصولات تولیدی ایران در این برهه اعلام کرد و گفت: دولت دوازدهم برای دستیابی به بازار اقتصادی کشورهای شمالی روسیه، آسیای میانه و قفقاز را در دستور کار دارد.
وی تشکیل کنسرسیوم تجاری در ایران را از راه های مهم رونق توسعه تجارت کشور با دیگر کشورهای جهان از جمله روسیه عنوان کرد.
وی توضیح داد: ایران بدلیل نداشتن شرکت های بزرگ تجاری نتوانسته است از مزایای بازار صادراتی روسیه استفاده کند.
مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اگر تجار ایرانی می خواهند در بازار مسکو موفق عمل کنند، باید کنسرسیوم های تجاری را در کشور تشکیل دهند.
وی از بازرگانان ایران خواست؛ برای شناخت بازار روسیه از وضعیت کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور اطلاعات به روز داشته باشند.
موسویان افزود: اکنون بازرگانان ایرانی روی صادرات محصولاتی نظیر کیوی، خیار، کشمش، پسته و کالاهای فرش دستباف و ابریشم، نساجی و محصولات پتروشیمی به کشور روسیه می توانند، سرمایه گذاری کنند.
سید مجتبی موسویان، مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران به منظور شرکت در کارگاه آموزشی یکروزه صنعتگران وتولید کنندگان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید و حدود یکهزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک با حدود 35 هزار صنعتگر در استان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار