تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افت منابع آبی در مناطق عشایری استان کم سابقه است گفت: روزانه 350 هزار لیتر آب به صورت سیار در اختیار عشایر قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۳۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 18 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور افزود: در پی تشدید پدیده خشکسالی و افت منابع آبی، بیش از 35 درصد از چشمه های تامین آب عشایر چهارمحال و بختیاری خشک و یا کم آب شده است.
وی افزود: اکنون مناطق بحرانی و کم آب شهرستانهای عشایرنشن شناسایی شده است که با همکاری بخش خصوصی و از طریق تانکر به صورت مستمر به عشایر استان آبرسانی می شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، میزان اعتبار روزانه مورد نیاز برای تامین آب شرب در مناطق عشایری را 70 میلیون ریال برآورد کرد و افزود:10 تانکر12 هزار لیتری برای بیش از یکهزار و 400 خانوار عشایری به صورت شبانه روزی آبرسانی می کنند.
حسین پور، میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری را 8 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: برای تامین آب پایدار عشایر 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، ایجاد حوضچه، لایروبی قنوات و لوله گذاری را از جمله اقدامات برای بهسازی این منابع آبی مناطق عشایری عنوان کرد.
چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام دومین استان عشایری کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار