کد خبر: ۶۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 19 July 2018

برای مقابله با تهدیدات دشمنان انقلاب و ایران راهی جز موازنه قدرت و گوش دادن به ندای رهبری نداریم

 

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس هیئت حمایت از صنایع و مشاور رئیس جمهور در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعتی استان هرمزگان ضمن مطرح کردن این موضوع گفت: حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و جمعیت کشور از 36 میلیون نفر به 84 میلیون نفر رسیده است و علی رغم همه توطئه هایی که علیه این انقلاب صورت گرفت خدمات ارزنده ای برای این مردم توسط نظام ارائه شده است از جمله در صنعت، کشاورزی و علم ؛ اما همچنان در برخی موارد ضعف هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم آن ها را رفع کنیم.

احمدی تصریح کرد: دشمنان با اصل انقلاب مخالف بودند و هستند و علاوه بر این برای تقابل با کشور نیز وارد گود شده اند و تنها به دشمنی با نظام بسنده نمی کنند بلکه به دنبال تضعیف ایران هستند و ناهموار کردن مسیر حرکت ملت را در پیش گرفته اند.

مشاور رئیس جمهور با بیان این که در شرایط کنونی راهی جز موازنه قدرت نداریم بیان داشت: با تکیه بر حمایت مردم، اقتصاد و گوش دادن به ندای رهبری می توان از این تنگنا خارج شد.

وی در رابطه با پیشرفت های صنعتی افزود: پیش از انقلاب تنها 8 هزار واحد صنعتی در کشور وجود داشت ولی در حال حاضر و پس از پیروزی انقلاب نزدیک به 800 هزار واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی تنها در وزارت صنعت و معدن ثبت شده است و سایر سازمان ها و وزارتخانه ها هم جایگاه خود را دارند.

احمدی خطاب به مدیران تراز اول استان و استاندار گفت: یک مدیر و یک استاندار مقتدر کسی است که بر قوانین و سازمان های زیر مجموعه خود اشراف کامل داشته باشد و قدرت تصمیم گری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: ما نباید بعنوان دولت بنگاه داری کنیم بلکه لازم است اقتصاد را به مردم واگذار کنیم.

احمدی خطاب به مدیران و صنعتگران و سیاسیون مطرح کرد: ما تابع خط و منش سیاسی هستیم که برای مردم رفاه تأمین کند و نان بر سر سفره مردم بیاورد.

قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی در سایه قدرت اقتصادی شکل می گیرد

استاندار هرمزگان نیز در این همایش ضمن تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی بر پایه استقلال، سیاسی، اجتماعی، فکری و اقتصادی بناشده است بر اساس آموزه های دینی مطرح کرد: قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی در سایه قدرت اقتصادی شکل می گیرد و در سایه آن است که یک ملت می تواند به اقتدار برسد.

وی بیان داشت: اگر ما مدیران بدانیم که حیات جامعه صنعتی حیات کشور را تامین می کند و با مالیاتی که پرداخت می کند چرخ های اقتصاد به گردش می افتد  و با این مالیات برای مردم رفاه ، بهداشت و آموزش تضمین می شود و وابستگی به نفت کاهش می یابد؛ قطعاً چند برابر بیشتر از گذشته تلاش خواهیم کرد.

همتی خطاب به صنعتگران نیز گفت: شما صنعتگران نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد ایران دارید و زمانی که دست به تولید می زنید و در این مسیر کوشش می کنید به اندازه همان تلاش ها وابستگی کشور را از بیگانگان کم می کنید. شما صنعتگران در واقع با این کار به دنبال سود اجتماعی و افزایش سرمایه های اجتماعی هستید.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان افزود:صنعتگران در واقع مسئولیت پذیر هستند و نمی خواهند دلال گونه رفتار کنند و مثل برخی اجیر شدگان از آب گل آلود ماهی بگیرند بلکه اهداف عالی و برتری را در ذهن خود پرورش می دهند و درواقع مسئولیت پذیر ترین افرادی هستند که در حوزه اقتصاد فعالیت می کنند.

همتی تصریح کرد: امیدواریم صنعتگران به سمت و سوی تولید کالای صادرات محور پیش بروند تا هم وابستگی را کاهش دهند و هم برای کشور ارزآوری کنند.

مرادی نماینده مردم هرمزگان نیز افزود: ما باید با همراهی و همفکری از بمبست ها خارج شویم.

وی افزود: ما از سختی ها نگران نیستیم چرا که در گذشته طعم سختی و استقامت را چشیده ایم اما این تبعیض و بی عدالتی است که باعث رنجش مردم می شود.

مرادی گفت: هرمزگان هر آنچه که برای توسعه نیازمند است را دارا می باشد و لذا باید از این ظرفیت ها در سطح استانی و بلکه فراتر از آن در سطح ملی استفاده کنیم و از ظرفیت های بومی نیز بهره برداری کنیم که این مصداق رفع تبعیض است.

این نماینده مجلس تصریح کرد مجلس در برنامه ششم توسعه قوانین مناسبی را تصویب کرده است و از این بابت نگرانی صنعتگران تا حدودی رفع شده است.

وی اظهار داشت: در جامعه باید اشتغال ایجاد شود؛ البته اشتغال واقعی نه این که صرفا برای ارائه عملکرد روی کاغذ اعداد و ارقامی را بیان کنیم.

 

انتهای پیام/محمدرضاقنبرپور روزنامه نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار