کد خبر: ۶۳۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 21 July 2018
به گزارش  مهر، دکتر کاظمی جراح و متخصص ارتوپدی در مورد عوارض کفش تنگ و پاشنه بلند به مسائل مهمی اشاره کرد که در زیر آنها را می‌خوانید:
آیا پوشیدن کفش تنگ و پنجه باریک برای پا ضرر دارد؟
اگر چه کفش جهت پوشش و حفاظت پا است ولی بعضی افراد زیبائی را فدای راحتی می‌کنند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند. کفش تنگ و پنجه باریک عوارض بسیار زیادی دارد که در این مبحث چند مورد از مهمترین آنها را برای شما توضیح خواهم داد.

پوشیدن کفش پاشنه بلند چه عارضه‌هایی بدنبال دارد؟
در کفش پاشنه بلند (پاشنه بیشتر از ۴-۳سانت) قسمت عقب پا بالاتر از پنجه قرار گرفته و بیشتر وزن به جلوی پا منتقل می‌شوند و مشکلات زیر را در پی دارد:
۱- هنگام راه رفتن بدلیل اختلال تعادل احتمال زمین خوردن بیشتر است.
۲- احتمال بروز تاول، میخچه و پینه بسیار زیاد است.
۳- فشار روی پنجه‌ها بیشتر شده و استخوان‌های کف پا دچار درد مزمن می‌شوند.
۴- فشار روی اعصاب بین انگشتان پا و تحریک دایمی آنها باعث تورم و رشد غیر طبیعی اعصاب شده که به نرومای مورتون معروف است. معمولا بین انگشت سوم وچهارم بوده و بسیار دردناک است. درمان این عارضه بسیار مشکل است و گاهی به جراحی می‌انجامد.
۵- تاندون آشیل (تاندون پشت پاشنه) کوتاهتر می‌شود، و به مرور درد پشت پاشنه و مچ پا ایجاد می‌شود. به تدریج حتی عضلات پشت ساق نیز کوتاه و سفت و ناکارآمد می‌شوند.
۶- لگن و ستون مهره‌ها که باید در یک امتداد باشند، از حالت طبیعی خارج شده و افزایش گودی کمر و کمردرد و آرتروز زودرس زانوها به‌وجود می‌آید.
بدیهی است اگر کفش تنگ با پاشنه بلند همراه باشد، احتمال عوارض ذکر شده بسیار بیشتر می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار