کد خبر: ۶۳۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 22 July 2018
به گزارش  ایسنا، داوود نجفیان در خصوص آخرین وضعیت تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران گفت: ساخت این تونل به پایان رسیده اما هنوز تصفیه‌خانه شماره شش این پروژه تکمیل نشده است.
نجفیان افزود: با پایان این تصفیه‌خانه حداکثر تا آخر امسال کار انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل آغاز خواهد شد. البته ما در خصوص تبعات زیست‌محیطی که تونل انتقال آب می‌تواند برای جاده چالوس و پایین دست تونل داشته باشد نگران این موضوع هستیم.
وی در پاسخ به اینکه با انتقال تونلی آب تکلیف حق‌آبه رودخانه کرج چه خواهد شد افزود: برآورد حق‌آبه رودخانه کرج به محیط زیست واگذار شده و این سازمان با انجام یک پژوهش برآوردی از میزان حق‌آبه کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز تصریح کرد: بحث ما در خصوص برآورد حق‌آبه این است که علاوه بر نیاز زیست محیطی رودخانه باید به تاثیر رودخانه در تغذیه آبخوان‌های استان نیز توجه شود زیرا رودخانه در این زمینه نقش زیادی دارد، بنابراین پس از انتقال تونلی آب، با برآورد زیست محیطی و آبخوانی حق‌آبه رودخانه کرج، این میزان باید در دوره‌های مختلف به پایین دست رهاسازی شود به نحوی که اقتصاد و محیط زیست رودخانه کرج آسیب نبیند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار