مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی :
به گزارش تابناک سمنان ،مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرای میامی پایان یافت.
کد خبر: ۶۳۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 23 July 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «سیدمحمدصادق رضویان» در گفت و گویی افزود: در این مرحله از مرمت، کار برداشت الحاقات،انجام پی‌بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان ها انجام شد.
وی گفت: با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی و بازپیرایی حریم درجه یک کاروانسرای تاریخی شهر میامی  با مراجعه به الگوهای موجود در بافت نسبت به مرمت جداره‌ها و احیاء آن اقدام شد.
رضویان افزود: در بافت تاریخی میامی، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارند که جلوه خاصی را به سیمای شهری میامی می‌بخشند.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی، مرمت بافت تاریخی میامی را به عنوان یک عنصر تاریخی، حائز اهمیت دانست و گفت: مرمت و ساماندهی بافت با هدف حفاظت و نگهداری این عنصر تاریخی و فرهنگی انجام می‌شود.
میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است. شهر میامی در 240کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار