کد خبر: ۶۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 30 July 2018

معاون توسعه و مدیریت منابع جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در این استان هیچ محدودیتی ندارند و از تمام طرح های تصویبی در این رابطه حمایت می کند.

به گزارش ایرنا سیدمحمدرضا سیدحسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: اجرای 33 هزار هکتار آبیاری نوین در جنوب سیستان و بلوچستان از سهم 100 هزار هکتاری آن و اجرای 46 هزار هکتار خط انتقال آب در حوزه سیستان نمونه ای از نگاه دولت به مردم استان است.
وی افزود: دولت با دادن تسهیلات لازم از بهره برداران و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی حمایت می کند و زمینه برای ارائه خدمت شایسته به این قشر در سیستان و بلوچستان فراهم است.
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خاش از هر لحاظ دارای ظرفیت است و دشمنان اسلام و کشور با برنامه های مختلف تلاش کردند به این منطقه ضربه بزنند اما نمی توانند جلوی ارائه خدمات را بگیرند.
فرماندار خاش نیز در این نشست تلاش برای حل مشکلات کشاورزان را از اولویت های مهم دولت دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی بهره می برد، خدمت رسانی به جامعه هدف در این حوزه مورد توجه دولت است.
حمیدالدین یوسفی وجود 40 هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از 350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در خاش را فرصتی ارزشمند برای خدمت به مردم و گسترش تولید و اشتغال و تامین نیازهای اقشار مردم منطقه عنوان کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های برجسته منطقه در مبحث کشاورزی تصریح کرد: منطقه مرزی روتک خاش که با تلاش کشاورزان رونق پیدا کرده و منشاء تولید و ارائه بهترین خدمات به مردم کشور است، نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.
فرماندار خاش افزود: هنر یک مدیر و فرد خدمتگذار این است که با خلاقیت و نوآوری، تعامل بین بخشی، بهره گرفتن از دانش و علوم نوین، ظرفیت ها و سرمایه های در اختیار بتواند با مشکلات مقابله و نیازهای افراد و اقشار جامعه را تامین کند.
یوسفی با تاکید بر اهمیت تکمیل چرخه تولید و برند کردن انواع محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان صاحبان تجربه می توان منابع را مدیریت و راندمان تولید را بالا برد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های مدیر سابق جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: تمام خدمات در حوزه کشاورزی صدقه جاریه و باقیات و الصالحات است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد زیرا این قشر مولد هستند و نیازهای جامعه را تامین می کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست حمیدرضا کبدانی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی خاش معرفی و از حدود یک دهه خدمات امان الله طوقی مدیریت سابق این اداره تجلیل شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار