کد خبر: ۶۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 31 July 2018
به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدحسین رجبی امروز در گفتگو با فارس ضمن تسلیت به همه مردم کردستان به ویژه خانواده معظم یازده شهید از فرزندان کردستان در روستای دری مریوان، اظهار کرد: نباید تصور شود که فقط خانواده و بستگان این شهدا از این حادثه ناراحتند، بلکه همه مردم استان از تمام اقشار از این حادثه ابزار ناراحتی کردند و داغدار هستند، چراکه این جوانان فرزندان کردستان هستند که شهادت آنها همه را داغدار کرد.
وی افزود: ما از یک بابت از این حادثه ناراحت هستیم که بهترین عزیزانمان را از دست دادیم، جوانانی که برای تأمین امنیت استان کردستان، برای تأمین امنیت مردم مرزنشین جذب سپاه شده بودند، توسط اشرار و ایادی استکبار به شهادت رسیدند، اما از یک جهت ما معتقد به دین مبین اسلام هستیم و یکی از آرزوهای دینی و آرمانی نیروهای ما شهادت است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: شهادت برای ما چیز تازه‌ای نیست، چه در جریان پیروزی انقلاب در سال 57، چه در اتفاقاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و چه در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ در عرصه‌های گوناگون در امنیت داخلی و دفاع از آب و خاک کشور، جوانانمان جان خود را در راستای تأمین، تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کردند.
سردار رجبی عنوان کرد: شهادت برای ما تازگی ندارد، راه سرخ و خونین شهدا همچنان ادامه دارد و امنیت ما بر پایه این شهادت‌ها و جانفشانی‌ها استوار است و معنی پیدا می‌کند، وجود بیش از 5400 شهید در کردستان نشان می‌دهد که ما بهای بسیار سنگینی برای امنیت استان پرداخت کرده‌ایم.
صدا و سیمای کردستان باید متناسب با فضای آن ایام برنامه اجرا می‌کرد
وی مطرح کرد: آنچه که ناراحتی ما را در این حادثه مضاعف کرد، این بود که در این ایام صدا و سیمای مرکز کردستان باید متناسب با این فضا برنامه اجرا می‌کرد، چراکه این 11 نفر فرزندان بومی همین استان بودند که ناجوانمردانه توسط ایادی و افراد مزدور دشمن به شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: اینکه برنامه‌ای متنوع و هنری متناسب با هر سلیقه‌ای داشته باشیم، چیز بدی نیست، اما هر چیزی حد و اندازه‌ای دارد و در چنین شرایطی باید صدا و سیمای مرکز کردستان برنامه متناسب اجرا می‌کرد، چراکه معتقدیم زیاده‌روی در یک موضوع به جای اینکه منفعت داشته باشد، آسیب دارد.
سردار رجبی اظهار داشت: امروزه استکبار با بسیج همه امکانات تمام هم و غم خود را علیه نظام به کار گرفته است، وقتی به ماهیت توطئه‌های آنها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم این توطئه‌ها علیه نظام و برای نابودی نظام است، اما به حمد‌الله مردم، دشمن، ردپای دشمن و افرادی که با دشمن هم‌نوایی می‌کنند را به خوبی می‌فهمند.
وی یادآور شد: امروز دشمن با فشارها و تهدیدهای اقتصادی درصدد است، اینگونه القا کند که نظام در تأمین خواسته‌های مردم ناتوان است، اما آنها نمی‌دانند که مردم ما از همه اقشار نظام را دوست دارند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: اتفاقی که در روستای دری افتاد و منجر به شهادت 11 نفر از فرزندان این آب و خاک شد، غیر از ایجاد ناامنی در استان و در منطقه تأثیر دیگری نداشت، چراکه امروز همه مردم کردستان از اهداف پلید و شوم این مزدوران که برای ثبت مزدوری خود برای اربابانشان چنین جنایتی را مرتکب می‌شوند، آگاهی دارند.
سردار رجبی افزود: امروز مردم ایران حتی بالاتر از مسؤولان نظام به حفظ و بقای نظام و انسجام مردم پایبند هستند و مردم این فشارها را تحمل می‌کنند، چراکه این اولین بار نیست و این توطئه‌ها از زمان پیروزی انقلاب تا امروز ادامه داشته است.
به زودی انتقام سختی از دشمن می‌گیریم
وی متذکر شد: این مزدوران خائن بدانند دیری نمی‌گذرد که با جدیت تمام انتقام سختی از آنها خواهیم گرفت.
فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان نیز در ادامه از برخی فعالان مدنی استان کردستان که در جریان شهادت 11 فرزند برومند کردستان سکوت کردند، انتقاد کرد و گفت: کسانی برای فردی که با هدف عملیات مسلحانه وارد کشور شده و در یک درگیری دستگیر می‌شود و مطابق با قوانین کشور مجرم است، بیانیه می‌دهند و تلاش می‌کنند حکم اعدام او را نقض کنند، اما برای شهدای روستای دری که توسط سازمان همین فرد محکوم به اعدام به شهادت رسیده‌اند، سخنی به میان نمی‌آورند.
وی تصریح کرد: چنین افرادی که دم از دموکراسی می‌زنند و برای تغییر نتیجه حکم اعدام یک ضدانقلاب قلم می‌زنند، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، وگرنه خود می‌دانند که کار آنها خلاف موازین قانونی کشور است.
سردار رجبی بار دیگر عملیات تروریستی ضدانقلاب در روستای دری را تشریح کرد و گفت: ساعت 3 بامداد سی‌ام تیرماه امسال، تعدادی از اشرار ضدانقلاب به پایگاه‌ «دری» شهرستان مریوان حمله می‌کنند که در جریان این حمله، تیر اشرار ضدانقلاب به مهمات همراه نیروهای پایگاه اصابت می‌کند که بر اثر انفجار مهمات، 10 نفر از نیروها به ‌شهادت رسیدند و چند نفر هم زخمی شدند که متأسفانه یکی دیگر از نیروهای ما در بیمارستان به شهادت رسید.
به گفته وی، در این درگیری تعدادی از مزدوران دشمن و افراد ضدانقلاب توسط بقیه نیروهای پایگاه به‌ هلاکت می‌رسند و تعدادی هم زخمی می‌شوند که در تعقیب آنها هستیم و قطعاً انتقام سختی از آنان خواهیم گرفت چون خانواده شهدا و مردم کردستان نیز همین را از مدافعان خود مطالبه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار