روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری جشنواره روز جنگلبان با رویکرد "جنگلبان و خانواده" در نهم مرداد در جنگل ابر شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 31 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،ابوالفضل صیادجوروزگذشته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این جشنواره با زیربخش های "انتخاب جنگلبان نمونه"، "انتخاب جنگلبان افتخاری"، "من و بابای جنگلبانم"، "عشق و افتخار"، برگزار می شود. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این رویداد با هدف تکریم و تجلیل از مقام جنگلبان و نوع فعالیت آنان، همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به جنگلبان انجام می شود، تصریح کرد: این روز فرصتی است برای ادای احترام به کسانی که برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی استان تلاش صادقانه کرده و در حین انجام وظیفه مجروح شده و یا به مقام شهادت رسیده اند.
صیادجو اظهار داشت: جنگلبانان مردان بی ادعایی هستند که برای حفاظت از عرصه های طبیعی مورد تهدید، ضرب و شتم قرار می گیرند که تاکنون 15 جنگلبان در کشور شهید و 50نفر مجروح و جانباز شدند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره جنگلبانان استان در نهم مردادماه سالجاری در شهر شاهرود گفت : شغل جنگلبانی با محیط بانی متفاوت است و به مراتب وظایف جنگلبانان خطیرتر و حساس تر است. 
وی تکریم و معرفی شغل طاقت فرسای جنگلبانان را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام و اضافه کرد: آنان از جان و آسایش خود در راه حفظ و نگهداری جنگل ها، مراتع و عرصه‌های طبیعی می‌گذرند تا این میراث ارزشمند به سلامت در اختیار آیندگان قرار گیرد.
کارشناس مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ، اظهار داشت: در این رویداد از جنگلبانان، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی شهرستانهای میامی و شاهرود ،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مدیران دستگاههای اجرایی ، اصحاب رسانه، همچنین تشکل های مردم نهاد، فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی دعوت به عمل آمده است. 
صیادجو افزود: این جشنواره به همت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، روابط عمومی ،ترویج و مشارکت مردمی برگزار می‌شود. 
 وی به پویش ملی #من_هم_یک_جنگلبانم اشاره نمود و گفت: این پویش که همزمان با اولین دوره جشنواره روز جنگلبان در سال گذشته آغاز شده است کماکان در این جشنواره نیز ادامه خواهد داشت. 
گفتنی است اولین جشنواره روز ملی جنگلبان نهم مرداد سال گذشته با حضور پرشور علاقمندان، استاندار و معاونین استاندار سمنان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستانهای مهدیشهر ، سرخه و سمنان ، فرماندار شهرستان مهدیشهر و مدیران دستگاههای اجرایی در جنگل شهرستان مهدیشهر برگزار شده بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار