مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: طرح آبخیزداری باهدف جلوگیری از پیشروی سیلاب‌ها در اراضی کشاورزی در ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان انجام شد.
کد خبر: ۶۳۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 31 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان  درباره اجرای طرح‌های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: طبق هدف‌گذاری برنامه پنجم و ششم می‌بایست در استان پنج میلیون هکتار آبخیزداری انجام شود که فقط ۲۰۰ هزار هکتار آن صورت گرفته است.
وی افزود: دلیل اصلی این امر کمبود اعتبارات است که متأسفانه در سال‌های اخیر غالب طرح‌های اداره کل منابع طبیعی استان سمنان را به‌زانو درآورده است.
پیش‌بینی نیاز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه این استان به دلیل کمبود اعتبارات از پیش‌بینی‌های طرح آبخیزداری عقب است، گفت: برای اجرای طرح آبخیزداری در سطح پنج میلیون هکتار اراضی استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته عدم تأمین آن و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند استان را با چالش‌هایی روبرو سازد.
حیدریان در بیان مثالی از خسارات ناشی از عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری، توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان به دلیل اجرا نشدن طرح‌های آبخیزداری و جاری شدن سیل از بین رفته که بازگرداندن آن‌ها نیز کاری شبیه غیرممکن است.
وی بابیان اینکه دولت، مجلس، بخش خصوصی حتی خیران، سازمان‌های مردم‌نهاد، ان جی او ها، دوستداران طبیعت، نیکوکاران و شهروندان می‌بایست به اداره کل منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک کنند، افزود: اجرای طرح هایی نظیر آبخیزداری می تواند به کاهش تبعات خشکسالی کمک کند که این امر قطعاً از مهاجرت روستائیان و مسائل اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن جلوگیری می‌کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار