در سال تحصیلی 15 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم به صورت روزانه این مسیر را که گردنه بسیار خطرناکی دارد با وانت یا موتور طی کنند و امیدواریم تا قبل از اینکه فاجعه ای رخ دهد مسئولان فکری کنند.
کد خبر: ۶۳۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 03 August 2018

 

تابناک هرمزگان- تنها راه ارتباطی روستای شهر شیب بخش گوهران شهرستان بشاگرد با هر بارندگی و طغیان رودخانه مسدود می شود و اکنون راه دسترسی روستا قطع است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، مردم روستای شهر شیب در بخش گوهران شهرستان بشاگرد در بین مشکلات فراوانی که با آن دست به گریبان هستند و موجب شده که زندگی سختی را در این روستا داشته باشند و راه دسترسی مناسب را مهم‌ترین مشکل خود اعلام کردند.

 

راه و جاده؛ وعده‌ای که در روستای شهر شیب تحقق نیافت

 

نظری، یکی ساکنان روستای شهر شیب شهرستان بشاگرد در گفتگویی اعلام کرد: روستای شهر شیب راه دسترسی مناسبی برخوردار نیست و سال‌هاست که مسئولان وعده آسفالت این روستا را داده‌اند اما در عمل چیزی مشاهده و محقق نشد.

این شهروند روستای شهرشیب بیان کرد: نبود راه مناسب، موجب شده که اهالی روستای شهر شیب مهمترین راهکار را مهاجرت و عزیمت از روستاها بدانند و در صورت عملی نشدن وعده‌های مسئولان خالی شدن روستا از سکنه اتفاق خواهد افتاد.

نظری با بیان اینکه راه ارتباطی روستا تنها به 3 کیلومتر آسفالت نیازمند است، تصریح کرد: نبود امکانات مناسب، جاده نامناسب، نبود راه روستایی ایمن، جاده مواصلاتی مطمئن از نیازهای مهم مردم این روستا است.

 

جاده‌ای که رنج نامه ما شده است

 

وی با اشاره به اینکه جاده روستای شهرشیب به رنج‌نامه ما تبدیل شده است؛ گفت: بلاتکلیفی این جاده و داد مردم برای آسفالت و بهینه‌سازی آن فریاد امروز و دیروز ما نیست بلکه 30 سال است که از این مشکل رنج می‌بریم و رنج‌نامه ما شده است.

شهروند روستای شهر شیب افزود: با هر بارندگی دلهره داریم و در همین بارندگی اخیر راه ارتباطی روستای ما مسدود شده است و امکان هرگونه اتفاق ناگواری وجود دارد و اگر یکی از اهالی روستا مریض شود چه مسئولی پاسخگوی آن است؟

نظری اظهار کرد: جاده روستای شهر شیب سه کیلومتر آن خاکی است و برای جلوگیری از وقوع حادثه ناگوار، پیشگیری در این جاده در دستور کار نیست و اگر شخصی در این وضعیت، بیمار شود مشکلش بیشتر شده و وضعیت نگران کننده‌ای خواهیم داشت و مسئولان باید به داد ما برسند اما در خواب غفلت به سر برده اند.

وی خاطر نشان کرد: جاده دسترسی مهمترین مشکل مردم این منطقه است و تنها درخواست ما از مسئولان شهرستانی و استانی زیرسازی و آسفالت این جاده خاکی است.

 

راه ارتباطی روستای شهرشیب مسدود است

 

عبدالرضا جلالی، یکی دیگر از اهالی روستای شهرشیب بشاگرد نیز، افزود: روستای شهرشیب نزدیک ترین روستا به مرکز بخش گوهران که همچنان دیده نمی شود و از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می برد.

این شهروند بشاگرد بیان کرد: بیش از 30 سال است که اهالی روستا چشم انتظار 3 کیلومتر آسفالت هستند و با کوچکترین بارندگی راه ارتباطی روستا قطع می شود در صورتی که این جاده راه دسترسی بخش گافر و پارامون به مرکز بخش گوهران است.

جلالی با بیان اینکه مردم روستای شهرشیب دل از مسئولان اداره راهداری و شهرسازی بریده اند و دیگر در خواستی برای ارائه خدمات به این روستا ندارند، تصریح کرد: جاده روستا در سال 1395 با پیگیری های فراوان و بازدید معاون روستایی اداره کل و هیئت همراه قول بازگشایی و آسفالت تا پایان سال 95 داده شد.

وی ادامه داد: پیمانکار پروژه جاده روستای شهرشیب در سال نودوپنج آغاز به کار کرد اما هیچگونه نظارتی بر روند کاری پیمانکار جاده روستا صورت نگرفت و تنها چند پل کوچک و غیر ضروری احداث شد.

شهروند روستای شهرشیب ادامه داد: پیمانکار جاده روستای شهرشیب برای پل اصلی که بسیار ضروری بود که بعد از هر بارندگی سبب بسته شدن کامل راه می شود هیچ کاری انجام نداده و مسئولان هم به بهانه عدم بودجه این مسیر به حال خود رها کرده اند.

جلالی گفت: با توجه به اینکه پروژه راه این روستا طبق گفته مسئولان یکی از پروژه های نیمه تمام می باشد و اولویت هم با پروژه های نیمه کاره است دست از وعده های پوچ بردارند و اقدام عملی قبل از آن که سال تحصیلی جدید آغاز شود انجام دهند.

 

جاده روستا گردنه های بسیار خطرناکی دارد

 

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 15 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم به صورت روزانه این مسیر را که گردنه بسیار خطرناکی دارد با وانت یا موتور طی کنند و امیدواریم تا قبل از اینکه فاجعه ای رخ دهد مسئولان فکری کنند.

شهروند روستای شهرشیب در ادامه اظهار کرد: روستای شهرشیب به عنوان نزدیکترین روستا به شهر گوهران به عنوان مرکز بخش گوهران است اما در هر دیدار با مسئولان فقط جهت دلخوشی اهالی روستا وعده های زیادی دادند اما هیچ اقدام عملی تاکنون صورت نگرفته و اکنون راه ارتباطی اهالی روستا مسدود است.

مردم روستای شهر شیب بخش گوهران بشاگرد از جمله مردم مومن و انقلابی هستند که همچون همه مردم استان هرمزگان در طول انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن نقش مهمی در انقلاب داشته‌اند و شایسته نیست مردم این منطقه که همواره در کنار انقلاب، امام و رهبری بودند در محرومیت به سر ببرند.

امیدواریم قول 30 ساله آسفالت جاده دسترسی مناسب که از آرزوهای دیرینه مردم مومن روستای شهر شیب بشاگرد است با همت بیشتر مسئولان محقق شود و مردم این منطقه که سالیان سال از نبود جاده دسترسی مناسب محروم هستند قبل از رسیدن فصل سرما، طعم خدمت مسئولان به مناطق محروم را بچشند.

 

 

 

انتهای پیام/ناهید یوسفی - فرهنگ کده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار