دوره‌های همایش سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران در استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 August 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۴ دوره همایش سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران با موضوعات راهکار‌های سازگاری با خشکسالی ، مدیریت بحران وضعیت منابع آب، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب شرب روستایی تا پایان سال برگزار می‌شود.
حمیدرضا ابراهیمی با بیان اینکه در این همایش‌ها ، جامعه هدف ، دهیاران هستند، افزود: دهیاران به عنوان افراد صاحب نفوذ و مدیران روستا نقش کلیدی در مدیریت بحران و سازگاری با کم آبی دارند.
وی افزود: در این کارگاه‌ها تمام دهیاران تحت آموزش قرار گرفته و پیش بینی می‌شود با نشر اطلاعات ترویجی در بین بهره‌برداران روستا به عنوان عامل تاثیرگذار در فرهنگ سازی مدیریت بحران و سازگاری با کم آبی ایفای نقش کنند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در این دوره‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان برای سازگاری با کم‌آبی مانند معرفی سامانه‌های نوین آبیاری، کشت گیاهان کم‌آب‌بر نظیرگیاهان دارویی، انتقال کشت از فضای آزاد به محیط‌های کنترل شده معرفی و آخرین یافته‌های تحقیقاتی محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به فراگیران منتقل می‌شود.
ابراهیمی گفت: وضعیت منابع آب و راه‌کار مدیریت این منابع، مباحث مرتبط با آبخیزداری و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع و مباحث مربوط به آب شرب روستایی و شیوه‌های مدیریت مصرف از دیگر مباحثی است که آموزش داده می‌شود.

تاکنون ۴ دوره از "همایش سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران" در استان فارس برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار