فرماندار هندیجان:
فرماندار شهرستان هندیجان با بیان این‌که EC آب در سد آسک به بالای 7 هزار میکروموس بر سانتیمتر افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر برداشت آب از این سد قطع شود، 35 روستای هندیجان با بحران جدی آب مواجه می‌شوند و آب شرب شهری نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 07 August 2018

کوروش مودت با اشاره به مشکلات شهرستان هندیجان در بحث تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاها عنوان کرد: بخشی از آب شرب شهرستان از سد آسک تامین می‌شود اما اکنون با توجه به عدم رهاسازی آب از سد کوثر و همچنین استفاده از آن در بالادست، آبی به شهرستان هندیجان نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه اولویت تامین آب با آب شرب است، ادامه داد: با توجه به تبخیر فراوان به دلیل افزایش دما و عدم رهاسازی آب از سد کوثر، ورودی آب به سد آسک کاهش پیدا یافته است. همچنین با توجه به این شرایط EC آب در سد آسک به بالای 7 هزار میکروموس بر سانتیمتر افزایش پیدا کرده است و شرایط مناسب نیست.

فرماندار شهرستان با اشاره به این‌که بخشی از آب شهری و روستایی هندیجان از سد آسک تامین می‌شود، گفت: اگر برداشت آب از این سد قطع شود، 35 روستای هندیجان با بحران جدی آب مواجه می‌شوند و آب شرب شهری نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

مودت ادامه داد: برای حل این مشکلات استاندار خوزستان به سازمان آب و برق دستور داد تا آب از ایستگاه پمپاژ رحیم آباد در شهرستان هندیجان که برای احداث آن بیش از 7 میلیارد تومان هزینه شد و اکنون برای تامین آب شرب بخشی از شهرستان هندیجان آماده است، تامین شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر خروجی آب از این ایستگاه پمپاژ حدود 10 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است اما در این زمینه نیاز شهرستان به حدود 15 هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز است. در این زمینه سایر نیاز این روستاها و شهرستان را از سد آسک جبران می‌کردیم.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: در فاز بعدی قرار است تا خروجی ایستگاه پمپاژ رحیم آباد به 20 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا کند تا شاهد تامین آب شرب مورد نیاز مردم در شهرها و روستاها باشیم و دیگر نیز نیازی به برداشت آب از سد آسک نباشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار