کد خبر: ۶۴۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 07 August 2018
به گزارش جام جم آنلاین از میزان، عباس آخوندی در حاشیه مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به فرودگاه مهر آباد بیان کرد: یکی از مهمترین رخداد‌های بین المللی پس از خروج آمریکا از برجام تحویل هواپیمای ATR به ایران و شرکت هواپیمای هما بوده که این نتیجه گفتگو‌هایی است که با اروپایی‌ها داشته ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تمام تهدید‌های آمریکا توانسته ایم ۵ فروند هواپیمای جدید را به ناوگان حمل ونقل هواپیی کشور اضافه کنیم که این رخداد بسیاری مهمی برای صنعت هوایی کشور به شمار می‌آید.

وی گفت: ۵ میلیون یورو قطعه با ورود این ۵ فروند هواپیمای ATR به کشور وارد شده که می‌تواند در تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها بسیار موثر باشد.

آخوندی با اشاره به اینکه تحویل ۵ هواپیما در شرایط فوق یک گام موثر از سوی اتحادیه اروپا در جهت عمل به تعهدات خود بوده اظهار کرد: همکاری با اتحادیه اروپا همچنان ادامه خواهد داشت و همچنان می‌توانیم با تعاملات سازنده با اروپا آمریکایی‌ها را منزوی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم شبکه هوایی را به تمام مناطق ایران متصل کنیم و از این طریق تمام مناطق کشور را توسعه دهیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: از ابتدا به دنبال خرید هواپیما‌های کوچک بودیم تا بتوانیم در این راستا این هواپیما‌ها را درفرودگاه‌های کوچک وشهر‌های کم برخوردار استفاده کنیم که افزایش تردد در این فرودگاه‌های توسعه منطقه را به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار