روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس در واکنش به انتشار یک خبر در سایت تحلیلی خبری تابناک فارس جوابیه ای صادر کرده است.تابناک فارس با تشکر از توجه سازمان جهاد کشاورزی در خلال این جوابیه پاسخ شبهات را داده است.
کد خبر: ۶۴۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 01 September 2018

با سلام،
مطالب فوق(در آخر آورده شده است) جملاتی است که آقای دکتر قاسمی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم بهره برداری از بیش از ده هزار هکتار از اراضی استان فارس که مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است بیان کرده اند .

و اما جای بسیار تاسف است که در سایت شما که رسالتش طبق مرقومه خودتان " ما از زاویه مطالباتی انقلاب اسلامی، آرمان های امام و شهدا و ارزش های انقلاب به هر آنچه در کشور می گذرد نگاه می کنیم " می باشد، بدون حضور خبرنگارتان در محل و صرف استفاده کردن به " نقل از صدا و سیما " ( که البته این خود جای بحث دارد و در ادامه به آن می پردازیم ) با نوشتن نام آقای دکتر قاسمی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس 3 پاراگراف را بنویسید که هر 3 پاراگراف آن اصلاً جمله ایشان نبوده است، به گونه ای که یک پاراگراف آن تخیلی است و 2 پاراگراف آن اشتباه !!!

تابناک فارس:این مطلب به نقل از صدا و سیما بوده است و در عکس زیر می بینید که این مطلب و نوشته هایش در سایت خبرگزاری صدا و سیما منتشر و توسط تابناک فارس بازنشر شده است.

جوابیه سازمان جهاد کشاورزی فارس و پاسخ تابناک فارس

و تازه تیترتان هم تنها بدبین کردن مردم به دولت مردان و کسانی که در عرصه های کار و تلاش زحمت می کشند . چرا که در شرایط عادی و معمولی جامعه هم، هر فردی با هر سنی وقتی بخواند " باز هم افتتاح های کشککی به مناسبت هفته دولت " چه تصوری را می کند ؟؟؟!!!

آخر این گونه در جامعه ای که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نیاز به امید دارد با این اشتباه فاحش می خواهید آرمان امام راحل و شهدا و ارزش های انقلاب را پاس بدارید؟؟؟ !!!

شمایی که می خواهید حافظ این آرمان ها و ارزش ها باشید، می دانید روستای درمه کجاست و مردم از فرط بی آبی چگونه زندگی را سپری می کنند ؟

تابناک فارس:بله می دانیم؛و این را هم می دانیم که عمق چاه ها در منطقه جهرم به 500 متر رسیده است و دارد شیره جان زمین و آب های ارزشمند و تجدید ناپذیر سفره های زیر زمینی نابود می شود و کسی عین خیالش نیست.

آیا می دانید چه زمانی باید سپری گردد تا 93 نفر با داشتن چندین قطعه زمین و باغ کوچک و بزرگ به تفاهم برسند ؟

تابناک فارس:بله می دانیم؛و این را هم می دانیم که با این وضع مدیریتی چه زمانی باید سپری گردد تا استان فارس تبدیل به بیابان شود.

آیا می دانید که آقای دکتر قاسمی با صدا و سیما مصاحبه ای نکرده اند و تنها سخنانشان همین هایی بوده است که قبل از افتتاح طرح توسط آقای استاندار بیان کرده اند ؟

تابناک فارس:بله می دانیم؛و این را هم می دانیم که شما می توانستید به جای اتلاف وقت برای این همه قلم فرسایی با یک جست و جوی ساده، مطلب را در سایت خبرگزاری صدا و سیما پیدا کنید و ببینید.

آیا می دانید اصلاً طرح تجمیع که ذکر کرده اند ، منظور تجمیع اراضی 93 کشاورز بوده است و نه تجمیع آب چشمه و قنوات و تمام آب های جاری که در نقطه بالادستی مرودشت تجمیع شده است و این همان پاراگراف تخیلی نوشته شده شماست !!!

تابناک فارس:محتوا بازنشر شده از صدا و سیما بود، یک جست و جوی ساده می کردید.

آیا می دانید در سخنان آقای دکتر قاسمی آورده مردم 90 میلیون تومان بوده است و نه 900 میلیارد ریال و اصلاً اشتغال 94 نفر غیرمستقیم نبوده است و بلکه 92 نفر اشتغال مستقیم و تازه در صدا و سیما هم این موارد و مطالب پاراگراف قبلی نوشته نشده است و آن ها هم متعجب هستند ؟؟؟!!!

تابناک فارس:اگر خیلی متعجبند اینجا را کلیک کنند.

به نظر می رسد برای داشتن رسالت سنگینی که نوشته اید نیاز است در موضوعات مختلف قبل از درج مطالبتان خیلی دقیق تر بررسی نمایید که نه تنها در این دنیا بلکه در آخرت پاسخگو نباشید.

تابناک فارس:شاید بهتر است قبل از نوشتن جوابیه یک جست و جوی ساده انجام داد.

بدون شک ترسیم و بیان این رسالت خیلی سهل است، لیکن عمل به آن بسی دشوار، یعنی این که در آخرت باید جواب خود امام راحل و شهدا را هم بدهید.

چرا که این خود حق الناس است که در سایتی که گروه های مختلف سنی، مذهبی، سیاسی و ... آن را رصد می نمایند همچو تیتر و مطلب ناروایی زده شود و به راحتی دشمنان انقلاب هم از سوژه ناروا سوء استفاده کنند.

تابناک فارس:چقدر این جمله را این روز ها می شنویم.این مطلب را بخوانید.

آری؛ رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه هنگامی داعیه ارزش پذیری به خود می گیرد که فارغ از هرگونه مسلک گرایی باشد و حقیقتا باید چنان قلم فرسایی نماییم تا عامدانه در فضای مجازی به مکدر ساختن مزاج مردم اقدام ننمائیم!

و باید با خانه تکانی فضای سمعی و بصری از هرگونه زنگاری،تلاش نمائیم تا حرفه با کرامت خبر و خبرنگاری را بیش از این مخدوش ننموده و بیانگر واقعیاتی باشیم که گاها عمدا و یا سهوا از آن فاصله می گیریم.

علی ایحال از شما می خواهیم نسبت به نشر مطالب فوق الذکر در سایتتان اقدام نمایید تا ضمن اصلاح خبر، اذهان مردم ترمیم پیدا کند .

تابناک فارس:ممنون که رسالت ما را یادآوری کردید و انشااله که بتوانیم به نحو احسن به آن عمل کنیم.انشااله که سازمان جهاد کشاورزی هم به رسالتش عمل کند و فکری به حال رتبه نخست فرونشست استان فارس در جهان؛نابود شدن سفره های آب زیرزمینی؛پدیده فروچاله ها؛کاشت برنج و محصولات پرآب بر در فارس در این اوضاع بحرانی آب و ... بکند.


*****************************

هم زمان با پنجمین روز از هفته دولت توسط آقایان مهندس تبادار استاندار فارس، مهندس زارع مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، دکتر قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس ، تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از بهره برداران طی مراسمی طرح 52 هکتاری اراضی روستای درمه بخش خفر شهرستان جهرم به نمایندگی از 10847 هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس به بهره برداری رسید.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: جای بسیار خرسندی است که از ابتدای سال جاری تا آغاز هفته دولت، امروز شاهد بهره برداری هم زمان 1038 پروژه اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش از 10000 هکتار از اراضی کشاورزی هستیم که به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده اند و با این شیوه آبیاری می توانیم در این سطح بیش از 43 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را شاهد باشیم .

وی افزود: این پروژه ها با اعتبارات دولتی بالغ بر 89 میلیارد و 780 میلیون تومان و 21 میلیارد و 397 میلیون سهم مشارکت مردم به بهره‌برداری رسیده است.

قاسمی در ادامه ضمن تشکر از کلیه دست اندر کاران اجرای طرح 52 هکتاری دریمه، به ویژه خود بهره برداران، فرماندار، بخشدار و همکاران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان جهرم، اجرای طرح های تجمیعی را دشوار دانست و گفت: به عنوان نمونه اجرای این طرح در این سطح و وجود 93 بهره بردار و به تفاهم رسیدن آن ها برای تجمیع اراضیشان کار ساده ای نیست.

قاسمی تصریح کرد: این طرح با تخصیص 780 میلیون تومان از صندوق توسعه اعتبارات ملی و 90 میلیون تومان آورده مردم، جمعا با اعتبار 880 میلیون ریال اجرا گردیده است و با اجرای آن باغاتی که در حال خشک شدن بودند علیرغم کاهش دبی آب چشمه ی تامین کننده آب آن، شرایطی مهیا گردید تا هم از خشک شدن آن ها ممانعت به عمل آید و هم درآمد بهره برداران حفظ گرددو 60 خانوار که به شهرستان های اطراف مهاجرت کرده بودند به روستایشان برگشته اند و نیز راندمان آبیاری با اجرای این طرح بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است به نحوی که از 20 درصد به 90 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار