مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با تبیین اهمیت پیشگیری در فرایند زمان بر درمان بیان کرد: پیشگیری ، هزینه های درمان را تا 80 درصد کاهش می دهد از این رو جامعه ما ناگزیر باید به سمت پیشگیری از بیماری ها که با روش های ساده امکان پذیر است حرکت کند.
کد خبر: ۶۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 04 September 2018

علی خسروی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خوزستان و دیدار با خبرنگاران و دبیران این رسانه افزود: برای پیشگیری درحوزه سلامت نیازمند همکاری رسانه ها و فرهنگ سازی هستیم تا بتوان هزینه های سرسام آور درمانی را که بر دوش دولت و مردم سنگینی می کند کاهش داد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته اصل بر پیشگیری از بیماری ها با روش های ساده و اصولی است گفت: جامعه ما در پیشگیری از بیماری ها در ابتدای راه است ولی می توان با کمک رسانه ها و با نگاه کارشناسی و تخصصی حرکت به سمت پیشگیری و تعمیم آن در سطوح مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان را شتاب بخشید تا جامعه ای سالم ، پویا و بانشاط داشته باشیم.

خسروی مصرف بی رویه دارو را از مشکلات کنونی بخش درمان کشور بیان کرد و افزود: به دلیل تجویز غیراصولی دارو ، مصرف دارو در کشور بسیار بالا است که عوارض ناشی از آن دامنگیر بسیاری از افراد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه در دهه های اخیر بیشتر هزینه ها در بخش درمان صرف شده و نه پیشگیری ، گفت: بر خلاف درمان، هزینه پیشگیری بسیار ناچیز است به همین دلیل باید پیشگیری را به صورت جدی و عالمانه در سطح جامعه ترویج داد و این تنها با ارتقای آگاهی بخشی از طریق رسانه ها امکان پذیر است.

وی توسعه فضای رسانه ای و مجازی را فرصتی مغتنم برای پیشگیری از انواع بیماری های سخت علاج و کاهش هزینه درمانی خانواده ها بیان کرد و افزود: کاهش هزینه درمانی مستلزم اجرای طرح های پیشگیری با زبان و روش های ساده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان آمادگی این اداره کل را برای امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای با ایرنا به منظور تعمیق فرهنگ عمومی پیشگیری اعلام کرد و بیان کرد: طرح فرهنگی 'سفیران سلامت' که به زودی کلید می خورد می تواند در ارتقای سطح آگاهی عمومی مردم در ارتباط با پیشگیری تاثیرگذار باشد.

رییس ایرنا خوزستان همکاری اداره متبوع را برای تعمیق فرهنگ پیشگیری با هدف کاهش هزینه نظام سلامت و جلوگیری از اتلاف منابع ملی و کاهش سهم درمانی هزینه خانوار اعلام کرد.

محسن بهاروند در ادامه بر ضرورت به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در پیشبرد طرح تحول نظام سلامت و کاهش مشکلات درمانی جامعه هدف تاکید کرد.

 نظارت ها بر کار مراکز درمانی جدی گرفته شود

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به نقش طرح تحول نظام سلامت در کاهش هزینه درمانی گفت: نظارت بر کار مراکز درمانی که با بیمه پوشش سلامت قرارداد دارند می تواند جلوی بسیاری ازتخلفات را بگیرد.

خسروی افزود: بدون نظارت بر عملکرد موسسات طرف قرارداد ، شائبه سوء استفاده از دفترچه های بیمه سلامت تقویت می شود از این رو 'بعد نظارتی' بیمه سلامت باید تقویت تا جلوی برخی تخلفات گرفته شود.

 سهم دولت در هزینه طرح تحول نظام هماهنگ تغییری نکرده است

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه سهم بیمه روستایی و عشایری پنج درصد و خانوارهای شهری 10درصد کل هزینه ها است افزود: با وجود مشکلات اعتباری دولت ، سهم دولت در پرداخت هزینه طرح تحول نظام سلامت تغییر نکرده است.

خسروی گفت: متاسفانه به دلیل فقر ، بسیاری از خانوارهای کم بضاعت خوزستانی توان پرداخت پنج درصد سهم درمانی خود را نیز ندارند.

وی ادامه داد:طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات مالی دولت ادامه می یاید و دفترچه های بیمه سلامت نزد مراکز درمانی دولتی همچنان معتبر است.

 بیش از 2.1میلیون خوزستانی زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: هم اکنون 2 میلیون و 165هزار خوزستانی معادل 40درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستندکه از این تعداد 1.3میلیون نفر روستایی هستند.

وی با اشاره به روند پرداختی هزینه مراکز و موسسات طرف قرارداد در خوزستان افزود:با بیمارستان های دولتی تا تیر امسال تسویه حساب شده و دیون داروخانه ها و موسسات بخش خصوصی نیز تا خرداد امسال پرداخت شده است.

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه سلامت خوزستان پارسال از نظر پرداختی ها به موسسات و مراکز درمانی در رده آخر کشوری قرار داشت گفت:هم اکنون با تغییرات ساختاری که در بخش پرداختی ها ایجاد شده تلاش می شود دیون به سرعت تسویه حساب شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار