رئیس بسیج سازندگی فارس از اجرای ۹۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 05 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: عبدالحمید اسماعیلی، رئیس بسیج سازندگی فارس امروز، ۱۴ شهریورماه در نشست با خبرنگاران در شیراز و در پاسخ به خبرنگار ایكنا از اجرای ۹۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد و گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی در قالب اجرای پروژه‌هایی متعددی نظیر محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود.
وی افزود: دراین راستا همچنین اشتغالزایی و رفع بیكاری، كمك به تولید و علمی كردن و بهره‌برداری بیشتر با نگاه مهارت‌آموزی در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را در دستور كار خود قرار داده‌ایم.
اسماعیلی با بیان اینكه در حوزه اشتغالزایی در سال جاری تاكنون برای ۸ هزار اشتغال ایجاد كرده‌ایم، این نكته را یادآور شد كه ما اشتغال را بعد از گذشت یكسال و با احتساب بیمه افراد در نظر می‌گیریم كه اگر بیمه داشتند آنان را جزو افراد صاحب شغل محسوب می‌‌كنیم.
رئیس بسیج سازندگی فارس با تصریح اینكه همچنین در موضوع حمایت از تولید نیز اقداماتی انجام دادیم، گفت: بدین منظور به ۵۲ كارخانه استان فارس كمك كردیم تا تعطیل نشوند و با کمک دستگاه‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان کمک به كارخانجات استان شد و در رفع موانع تولید اقدامات مختلفی انجام دادیم كه البته این كار را با مشاركت سایر دستگاه‌ها انجام دادیم.
وی با اشاره به خشكسالی حاكم بر فارس گفت: با توجه به این مسئله ما سعی كردیم در شهرها و مناطق مختلف فارس محصولات هر شهر بومی‌سازی كرده و از كشاورزان هر منطقه در راستای تولید محصول آن منطقه حمایت كنیم به عنوان مثال در بحث انار ارسنجان كشاورزان را یاری داده‌ایم البته ما كارشناسان خود را در بحث آموزش‌ها به كشاورزان نیز اعزام كرده‌ایم.
اسماعیلی همچنین به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این سازمان اشاره كرد و گفت: محرومیت‌زدایی را به‌صورت تخصصی‌تر در استان دنبال می‌كنیم و در شیراز قرارگاه شهید اسكندری بدین منظور راه‌اندازی شده و در شهرستان‌های فارس بسیج سازندگی پروژه‌های مختلفی را با توجه به اقتضائات هر منطقه انجام می‌دهد.
وی گفت: در چند روز گذشته ۱۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی در جهرم و در روز شنبه نیز بناست ۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی را در آباده و خرم‌بید انجام داده و یا انجام دهیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با یادآوری این نكته كه پروژه‌های محرومیت‌زدایی با نگاه ۵۰ درصدی مشاركت دستگاه‌ها انجام می‌دهد، گفت: یعنی اینكه ۵۰ درصد این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی صورت گرفته و ۵۰ درصد دیگردستگاه‌های اجرایی كه اعلام آمادگی كرده‌اند، انجام می‌دهند كه در این راستا سهم ما در این پروژه‌های محرومیت‌زدایی ۱۸ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار