نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا صلابت، شایستگی و اقتدار فرهنگ جبهه و جنگ را در دانشگاه ها بسط و گسترش دهیم.
کد خبر: ۶۵۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سیدقاسم جاسمی امروز(24 شهریور) در یادواره شهدا و گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی سما کشور که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه در جنگ تحمیلی شهدا، جانبازان و ملت ایران فرهنگ عاشورایی و آزادگی در مقابل زیاده خواهی را سرلوحه کار خود قرار دادند، گفت: دشمنان ایران با تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند، می خواستند دو روزه به تهران برسند، اما این دو روز به 2889 روز معادل 95 ماه یا هشت سال تبدیل شد.

وی ادامه داد: از مجموع 95 ماه جنگ، 90 ماه ابتکار عملیات ها در اختیار فرماندهان ایرانی بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در طول تاریخ هر زمان که دشمنان به ایران حمله کرده اند، بخشی از سرزمین ایران رابه تصرف خود درآورده اند، اما در جنگ تحمیلی توانستیم به عمق خاک عراق وارد شویم و این افتخاری بود که جوانان غیور ایرانی با دست خالی بدست آوردند.

وی بابیان اینکه اولین تیر جنگ به سمت استان کرمانشاه شلیک شد، افزود: دوسال پیش از آن نیز مردم کرمانشاه شروع جنگ را با تحرکات دشمن و مناقشات داخلی که در منطقه کردستان ایجاد کرده بودند، لمس کردند.

جاسمی یادآورشد: در 31 شهریور سال 59 حدود 140 فروند از هواپیماهای دشمن نقاط مختلف کرمانشاه را بمباران کردند و در طول هشت سال جنگ نیز 16 تا 17 هزار بار آژیرقرمز در این شهر به صدا درآمد.

وی با اشاره به شرایط سخت مردم کرمانشاه در زمان هشت سال دفاع مقدس، اظهارکرد: 15 تا 16 یگان رزم و پشتیبانی این استان در جنگ حضور داشتند، بیش از 9800 شهید تقدیم و بیشترین نقش را در جنگ ایفا کردیم.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هرچند در طول چهل سال گذشته، مسئولین به مردم این استان جفا کردند و شرایط سختی برای مردم کرمانشاه رقم خورد، اما کرمانشاهیان همیشه سرافراز بوده و در تمام عرصه های دفاع از نظام و انقلاب حضوری همه جانبه داشته اند.

وی در پایان یادآور شد: در بحث نگاه به آینده باید تلاش کنیم تا صلابت، شایستگی و اقتدار فرهنگ جبهه و جنگ را در بخش دانشگاهی کشور و استان بسط و گسترش دهیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار