فیلم کوتاه جوان مددجوی روستایی که با حمایت کمیته امداد البرز دوره‌های فیلم‌سازی را گذرانده ضمن شرکت در جشنواره‌های فیلم‌کوتاه تیبورن و سانفرانسیسکو کشور آمریکا در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران نیز موفق به کسب جایزه شده است.
کد خبر: ۶۵۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 17 September 2018
جوان مددجوی البرزی بابیان توضیحاتی درباره مسیر سخت پیشرفت در زندگی گفت: ما ساکن روستا بودیم. پدرم در اثر سانحه تصادف از کار افتاده شد و توان کارکردن و تامین معاش خانواده را از دست داد. خانواده‌ای شش نفره با چهار فرزند محصّل، شرایط زندگی به‌اندازه‌ای سخت بود که گاهی اوقات غذایی برای خوردن نداشتیم و ناگزیر برای سیرکردن شکم از نان خشک استفاده می‌کردیم. بنابراین مادرم با توصیه نزدیکان که از وضع زندگی‌مان اطّلاع داشتند به کمیته امداد مراجعه کرد و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتیم.  
وی افزود: هر موقع که مادرم برای پیگیری کارهاو دریافت خدمات به کمیته امداد مراجعه می‌کرد من نیز همراه او می‌رفتم تا اینکه یک‌روز مسئول فرهنگی امداد به مادرم پیشنهاد داد که فرزندانت را درکانون امداد ثبت‌نام کن تا در کلاس‌های متنوع آموزشی و تربیتی شرکت کنند. من و برادرم با توجه به بهره‌مندی از نعمت صدای خوب در کلاس‌های قرآن و سرود کانون شرکت کردیم و توانستیم هم در آموزش موفق شویم و هم با محیط کانون، مربی‌های صبور و بچه‌های کانون ارتباط خوبی برقرار کنیم. 
جوان نخبه البرزی با اشاره به اینکه پس از مدتی از طریق کمیته امداد با حضور در مسابقات سرود و قرآن استانی رتبه برتر را کسب می‌کند گفت: امدادگران بخش فرهنگی با دیدن موفقیت‌هایم از من بیشتر حمایت کردند تا اینکه در مسابقات کشوری قرائت قرآن رتبه ممتاز را کسب کردم و کارهای ما از طریق گروه تواشیح روح القدس از رادیو و تلویزیون نیز پخش شد.
وی با بیان اینکه در ادامه به فیلمسازی، بازیگری و تئاتر علاقه‌مند شده و درکلاس‌های مربوط به آن‌ها نیز شرکت می‌کند افزود: در سن ۱۷ سالگی با پذیرفته شدن در آزمون ورودی انجمن سینمای جوانان ایران و با تامین هزینه شهریه از طریق کمیته امداد در کلاس‌های انجمن شرکت کردم. مدتی بعد با کارگری و پس‌انداز مبلغ پانصد هزار تومان توانستم یک فیلم‌کوتاه بسازم و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌ساز جوان استان البرز و کشور شدم.
فیلمساز جوان مددجو در پایان گفت: دو سال گذشت تا تکنیک‌های فیلم‌سازی را فراگرفتم و به‌عنوان فیلمساز جوان توانستم در جشنواره های بین المللی مانند جشنواره تیبورن آمریکا - سانفرانسیسکو - فیلم کوتاه تهران و جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان شرکت کنم.
گفتنی است وی رتبه نخست جشنواره فیلم مستند شهدای ارتش را کسب کرده و درکارنامه خود ساخت ۱۵ فیلم‌کوتاه برای وزارت دفاع را نیز دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار