سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده... تروریست‌ها که برای پوشش و حضور راحت‌تر در صفوف نظامیان، لباس نظامی به تن کرده بودند، وابسته به گروه تروریستی الاهوازیه بودند... این تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشت. عوامل این حادثه چهار نفر بودند که سه نفر از آنان کشته و یک نفر دستگیر شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تایید کرد که تاکنون 25 شهید و 60 مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 22 September 2018

چهار تروریست در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، قصد حمله به جایگاه مقامات را داشتند اما پس از ناکامی در این هدف، حاضرین را به گلوله بستند و کوشش کردند از صحنه حادثه بگریزند. نیروهای امنیتی در همان محل حادثه با تروریست‌های وابسته به یک گروه تروریستی تجزیه طلب درگیر شدند که در جریان تبادل آتش، در نهایت سه عامل تیراندازی در دم کشته شدند و یکی از دستگیرشدگان نیز بر اثر جراحات کشته شد.

به گزارش «تابناک»، رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز از ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز آغاز شد و در حدود ساعت نه صبح، این مراسم صحنه یک حمله تروریستی شد و چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. حاضرین در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

 

عاملین تیراندازی در پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد مستقر شدند و از پشت جایگاه مخصوص مسئولان این حمله تروریستی را آغاز کردند که حدود 10 دقیقه ادامه داشت. مهاجمان که برای پوشش و حضور راحت‌تر در صفوف نظامیان، لباس نظامی به تن کرده بودند، به گفته سخنگوی سپاه پاسداران وابسته به گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه وابسته به عربستان سعودی بودند.

به گفته سردار شریف سخنگوی سپاه، از این گروه تروریستی که تحرکات‌شان برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بوده، چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است. گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه در گفت وگو با شبکه ایران اینترنشنال متعلق به عربستان سعودی، مسئولیت این حملات تروریستی را پذیرفت.

از سویی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی در بخش خبر فوری خود اعلام کرد که داعش نیز مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز را به عهده گرفته است. با توجه به آنکه سوابق متعددی از پذیرش مسئولیت حملات توسط گروه داعش وجود دارد که بعدها مشخص شده توسط عوامل این گروه انجام نشده و این گروه تروریستی با پذیرش مسئولیت‌شان، قصد بهره برداری تبلیغاتی را داشته، نمی‌توان بدون ارائه اطلاعات، ادعای داعش را پذیرفت.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / دو عامل تیراندازی کشته و دو تن دستگیر شدند + فیلم

گفته می‌شود این لحظه اطلاع حادثه اهواز به رئیس جمهور و فرماندهان نظامی در رژه تهران است

تروریست‌ها که پس از این حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی شماری از آنها کشته شدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: 4 نفر تروریست از چند روز قبل از برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در نزدیکی محل برگزاری رژه سلاح‌هایی مخفی کرده بودند و امروز در پوشش مردمی خود را نزدیک به محل برگزاری رژه (پارکی در نزدیکی جایگاه رژه) کردند.

وی با بیان اینکه سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده ادامه داد: این 4 تروریست با سلاح خود به سمت جایگاه رژه تیراندازی و مردم را به رگبار بستند که تعدادی از این تیرها به رژه روندگان و تماشاچیان حاضر در محل برگزاری رژه اصابت کرد و منجر به شهادت  و مجروح شدن عده‌ای از این افراد شد که در میان این افراد دختری خردسال و یک جانباز دیده می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 10 کشته و بیش از 60 زخمی / سه عامل تیراندازی کشته و یک تن دستگیر شد + فیلم

دو تن از عاملان حمله تروریستی که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است. 

پیرحسین کولیوند روز شنبه با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان امنیتی و نظامی، در حادثه امروز 25 نفر شهید و 60 نفر مصدوم شدند که خدمات مورد نیاز آنان از جمله اعمال جراحی پس از انتقال آنها به مراکز درمانی، ارائه شده است. پس از این حادثه به دستور وزیر بهداشت به همراه معاون کل وزارت بهداشت و همچنین رئیس سازمان انتقال خون ایران برای بررسی و نظارت بر درمان مصدومان، به اهواز سفر و از آنها عیادت کردیم. شرایط مصدومان پایدار است و هیچ کمبودی از نظر دارو، تجهیزات پزشکی، امکانات، خون و کادر درمانی تخصصی و پرستاری وجود ندارد.

 

اسامی برخی از شهدای این حادثه به شرح زیر اعلام شده است:

نبی دریس (بیمارستان آیت‌الله کرمی)
ابراهیم بنداوی(بیمارستان آیت‌الله کرمی)
خلیل هاشمی‌فر (بیمارستان آپادانا)
امید نریمیسایی (بیمارستان آپادانا)
علی سلمان‌وند (بیمارستان آپادانا)
حسین فاروق(بیمارستان آپادانا)
مهران زرافشان (بیمارستان رازی)
حسین ولایتی‌فر (بیمارستان رازی)
محمد افشنگی (بیمارستان رازی)
سعید زارع (بیمارستان رازی)
محمد عذاری (بیمارستان امام(ره)
یونس پورجلو (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
رضا شعیبی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
اسماعیل شفیع‌نژاد (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
میلاد جهانگیری (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
سعید کریمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
امید فخری زنگنه (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
علی کمایی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
علی لویمی (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
امید حسینی، (بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
اقدامی، کودک خردسال فرزند سرگرد ارتش(بیمارستان شهید نیاکی ارتش)
مجهول‌الهویه (بیمارستان بقایی)
سینا آغاجاری(بیمارستان بقایی)
حسین منجزی(بیمارستان بقایی)
محمد عوذاری(بیمارستان بقایی)

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 29 شهید و 57 مجروح / هر چهار عامل تیراندازی کشته شدند / گروه‌ تجزیه طلب وابسته به عربستان که مسئولیت حمله را پذیرفت، به دنبال چیست؟ / داعش نیز مسئولیت حمله را پذیرفت! + فیلم

صف اهدای خون به مجروحان در اهواز

آیت الله حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، درباره این حادثه گفت: هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت مسئولان شلیک کنند اما متاسفانه به سمت نیروهای نظامی شلیک کردند که تعدادی نیروهای نظامی شهید شدند. بنده وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم. بعد از شلیک تروریست‌ها، نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کردند که خوشبختانه یکی از آنها به درک واصل شد و برخی از آنان نیز متواری شدند که نیروهای امنیتی هم اکنون در حال تعقیب آنها هستند. به نظرم آنها می خواستند مسئولان عالی استان را ترور کنند.

حادثه را از چند زاویه در تابناک می‌بینید:

 
 
همچنین این تصاویر تازه از تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و تروریست‌ها و دستگیری یکی از تروریست‌ها زخمی که در نهایت در بیمارستان کشته شد را در تابناک می‌بینید:
 
 
«گروهک تروریستی جنبش عربی آزادی بخش اهواز» چه گروهی است؟

تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه به سرکردگی حبیب نبگان، ساکن دانمارک که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 24 شهید و 53 مجروح / هر چهار عامل تیراندازی کشته شدند / گروه‌ تجزیه طلب وابسته به عربستان مسئولیت حمله را پذیرفت / داعش نیز مسئولیت حمله را پذیرفت! + فیلمحبیب نبگان، سرکرده گروهک تروریستی ساکن دانمارک

افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان های خوزستان، بوشهروهرمزگانوجزایرخلیج فارس!) بی رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می دانند و علاوه بر آن در نقشه های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند.

این گروه به مشی مسلحانه اعتقاد دارند و به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند، در حالی که دیگران را نژادپرست و فاشیست می دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته اند.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 24 شهید و 53 مجروح / هر چهار عامل تیراندازی کشته شدند / گروه‌ تجزیه طلب وابسته به عربستان مسئولیت حمله را پذیرفت / داعش نیز مسئولیت حمله را پذیرفت! + فیلم

بمب گذاری‌های سال 1384 اهواز

بمب گذاری های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم برداری کرده و در اینترنت منتشر کردند.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 24 شهید و 53 مجروح / هر چهار عامل تیراندازی کشته شدند / گروه‌ تجزیه طلب وابسته به عربستان مسئولیت حمله را پذیرفت / داعش نیز مسئولیت حمله را پذیرفت! + فیلم

این تشکیلات از بدو تأسیس تا خرداد ۱۳۸۴ اقدام به جذب و آموزش بیش از سی نفر از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مساعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و... نمود. این گروه تروریستی به مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها (غیرعرب ها) و تجزیه استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس که آن را عربستان می‌خوانند، اعتقاد دارند!

این گروه از سوی طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشورهای هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سيا و همچنین دستگاه اطلاعاتی امارات متحده عربی و عربستان تامین مالی و اطلاعاتی شده‌اند. براساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می نمایند

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار