عضو شورای اسلامی شهر یزد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه وضعیت سلامت استان یزد مساعد نیست، گفت: موضوع ایجاد کانون‌های سلامت در محلات یزد باید جدی‌تر دنبال شود.
کد خبر: ۶۵۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 25 September 2018

الهه جورابی با اشاره به توجه هرچه بیشتر به موضوع بهداشت استان یزد، گفت: متأسفانه در حال حاضر در حوزه درمان استان بیشتر رسیدگی می‌شود تا حوزه بهداشت و به‌جای اینکه در استان به موضوع بهداشت توجه شود استان به منطقه درمانی تبدیل شده است؛ لذا باید به بخش بهداشت در یزد اولویت بیشتری داده شود.

وی افزود: در حقیقت در استان یزد بایستی مؤسسات عام‌المنفعه بهداشت و درمان ایجاد شود. درصورتی‌که شعار کشورمان این است که پیشگیری بهتر از درمان است؛ اما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همیشه درمان بر پیشگیری و بهداشت ارجحیت داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه وضعیت سلامت استان مساعد نیست و پیشگیری بایستی بر درمان ارجحیت داده شود، خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین وزارت بهداشت به موضوع بهداشت استان شد و اظهار داشت: انتظار این است که مسئولین این حوزه علاوه بر درمان، به موضوع سلامت توجه ویژه‌تری را داشته باشند و کانون‌های سلامت در محلات استان جدی‌تر پیگیری شود.

جورابی بابیان اینکه در حال حاضر پایگاه‌های بهداشت استان نسبت به جمیعت وضعیت مطلوبی ندارند، تصریح کرد: درواقع بایستی توجه داشت که شاخص‌های آرمان‌گونه بهداشتی با احداث کلینیک‌های تخصصی محقق نمی‌شود. یکی از اشتباهات وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که اعتبار خود را فقط در حوزه درمان گذاشته‌اند و حوزه سلامت مغفول مانده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه اگر اعتبارات حوزه بهداشت از ابتدای تخصیص اعتبار جدا می‌شد، با این اقدام آینده‌نگری خوبی در حوزه بهداشت حاصل می‌شد، عنوان کرد: متأسفانه در استان یزد این اقدام محقق نشده است و وظیفه مسئولین در این راستا این است که از وزارت خانه درخواست کنند که به‌جای تأسیس بیمارستان‌های مختلف، کانون‌های سلامت محلات را پیگیری کنند که این درخواست بایستی از طریق شورای شهر و استانداری پیگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار