کد خبر: ۶۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 25 September 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان سمنان ،نقی محمدی درباره سال تحصیلی ۹۷-۹۸، توضیح داد: در سال تحصیلی جاری شش هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی میامی ثبت‌نام و سال تحصیلی را در بیش از ۸۰ مدرسه شهری و روستایی، دولتی و غیردولتی و هیئت‌امنایی آغاز کردند.
وی درباره آمار کلاس اولی‌های سطح میامی، افزود: ۶۰۷ دانش‌آموز مقطع اول ابتدایی نیز نخستین روزهای سال تحصیلی خود را سپری می‌کنند.
کاهش دانش‌آموزان میامی
رئیس آموزش‌وپرورش میامی همچنین از کاهش میزان دانش‌آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته شش هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز برای حضور در کلاس درس ثبت‌نام کردند که این میزان امسال به شش هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.
محمدی بابیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان روستایی میامی به دلیل بافت جمعیتی این شهرستان در روستاها تحصیل می‌کنند، بیان کرد: برای تجهیز مدارس شهری و روستایی تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما بازهم با فرسودگی برخی مدارس روبرو هستیم که امیدواریم در کنار استفاده از ظرفیت خیران نیک‌اندیش، بتوانیم اعتبارات نوسازی مدارس را نیز جذب کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره هدف‌گذاری سال تحصیلی جدید در میامی، توضیح داد: آمادگی و حرکت به‌سوی کیفیت‌بخشی یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های شورای آموزش‌وپرورش شهرستان است.
ضرورت ایجاد فضای پرنشاط
رئیس آموزش‌وپرورش میامی دیگر خط و مشی این اداره را ایجاد فضایی با شور، نشاط و خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان دانست و گفت: مدرسه محوری یکی از مسائلی است که همواره تأکید ویژه‌ای بر روی آن شده است.
محمدی در بیان دیگر خط و مشی‌های آموزش‌وپرورش در سال جاری تحصیلی تأکید کرد: از مدیران مدارس میامی به خصوص در مدارس روستایی خواسته شده تا نسبت به شناسایی معضلات اجتماعی و فرهنگی در بین دانش‌آموزان اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: شناسایی، تحلیل، رصد و همچنین تلاش برای رفع مشکلات فراروی دانش‌آموزان میامی، مطالبه اداره آموزش‌وپرورش از مدیران مدارس این شهرستان است.
هیچ پولی دریافت نمی‌شود
رئیس آموزش‌وپرورش میامی در پاسخ به این سوال که آیا چالش‌هایی در حوزه پرداخت شهریه مدارس نیز در این شهرستان امکان وقوع دارد، گفت: تنها پولی که از اولیاء دانش‌آموزان اخذ می شود بیمه و کتاب های درسی است.
محمدی تاکید کرد: طبق قانون هیچ وجهی از دانش‌آموزان شهرستان میامی به‌جز موارد مذکور شامل بیمه و کتب درسی، اخذ نمی‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار