رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: افزایش مواد اولیه و قیمت لوله مهم ترین مشکل اجرای آبیاری نوین در استان به شمار می رود.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 27 September 2018

افزایش قیمت لوله مهم ترین مشکل در اجرای طرح های آبیاری است

به گزارش تابناک قزوین،فاطمه خمسه روز پنجشنبه در نشست ستاد پیگیری طرح های آبیاری نوین استان قزوین افزود: خیلی از طرح ها به صورت نیمه کاره رها شده اند که باید برای تکمیل و بهره برداری از آنها چاره اندیشی کرد.

وی افزود: افزایش قیمت ارز و وارد نشدن لوله های پلی اتیلن باعث کمبود و افزایش چند برابری قیمت این کالای اساسی حوزه آبیاری نوین شده است که امیدواریم با تدابیر لازم این مشکل را برطرف کنیم.

خمسه گفت: تامین نشدن به موقع نقدینگی کشاورزان و مشکلات مختلف به دلایل سرما زدگی باعث از بین رفتن انگیزه لازم برای پرداخت سهم خودیاری در طرح های آبیاری نوین شده است و از سوی دیگر توجیه نامناسب کشاورزان در خصوص میزان سهم مشارکت دولت از بزرگترین مشکلات ما در اجرای این طرح ها به شمار می رود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای امسال 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست تجهیز به سامانه های نوین آبیاری هستند، اظهار داشت: از این مقدار کار اجرای طرح در سه هزار و 300 هکتار از اراضی به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال به منظور اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی استان 39 میلیارد و 600میلیون هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار