امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حادثه تروریستی اهواز «ذلت دشمن» را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۶۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 29 September 2018

حادثه تروریستی اهواز «ذلت دشمن» را به نمایش گذاشت/ FATF برنامه‌ریزی استعماری است

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: حادثه تروریستی اهواز طی عملیاتی کور توسط دشمن صورت گرفت و در این حادثه دشمن هیچ‌گونه عملیات پیچیده نظامی نداشت.

 حادثه تروریستی اهواز «ذلت دشمن» را به نمایش گذاشت 

وی تصریح کرد: تروریست‌ها با سلاح‌هایی که در اختیار داشتند، در میان انبوه جمعیت تیراندازی کردند و این کار ذلت، قساوت و بی‌رحمی آن‌ها را به نمایش درآورد چراکه خون مردم بی‌گناه را بر زمین ریختند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن‌ها در این حادثه تروریستی کودکان، زنان و جوانان را هدف قرار دادند و این حرکت نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی تروریست‌ها بود.

 امام جمعه قزوین با یادآوری سابقه مقاومت مردم دلیر و فداکار اهواز، بیان کرد: خیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم اهواز را در خاطر دارند و درحالی‌که موشک‌های کوتاه برد دشمن به اهواز می‌رسید، آن‌ها در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند.

 وی ادامه داد: آن زمانی که استکبار جهانی، صدام بعثی را به جان مردم ایران، به‌ویژه مردم اهواز و خوزستان انداخته بود نتیجه‌ای نگرفت و امروز نیز با تکیه بر مزدوران و حمله‌های تروریستی نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امروز خاک‌ریزهای ایران اسلامی تا استکبار جهانی فاصله کمی دارد و مشت آهنین ملت ایران برای دشمنان رمقی باقی نگذاشته است؛ امروز خط مقدم ایران، اهواز و خوزستان نیست بلکه در دریای مدیترانه با دشمنان اسلام مقابله می‌کنیم.

 دشمنان انقلاب با یک ترور کور نتیجه‌ای نخواهند گرفت 

امام جمعه قزوین افزود: امروز مشت محکم ایران اسلامی در یمن، عراق، بحرین و سوریه بر دهان یاوه‌گویان غرب است، ما در هرکجای دنیا در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستاده‌ایم و دشمنان انقلاب با یک ترور کور نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

 وی بابیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در هر دوره‌ای محکوم‌به نابودی و شکست هستند، گفت: در یک دوره‌ای گفتیم شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغازشده و امروز هم به‌وضوح می‌بینیم آمریکایی‌ها به همراه صهیونیست‌ها شمارش معکوس ذلت و خواری از دست دادن قدرتشان آغازشده است.

 آیت‌الله عابدینی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو یادآور شد: شهادت سرداران بزرگ اسلام در عملیات تروریستی و بمب‌گذاری در هواپیمای ایشان را تسلیت می‌گوییم؛ شهدایی چون فلاحی، فکوری، کلاهدوز، نامجو و جهان‌آرا جزو این سرداران بودند که روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نام‌گذاری شده است. همچنین برای شهدای فرمانده استان قزوین ازجمله شهید بابایی، شهید لشگری و شهید حسن‌پور علو درجات را از درگاه خدا طلب داریم.

 خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: روحانی شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد جزو مبارزان انقلابی بود که دارای صبر، استقامت، متانت و بصیرت فراوانی بود و در مسیر روشنگری جوانان تلاش بسیاری کرد.

 وی با اشاره به روز آتش‌نشانی و ایمنی ابراز کرد: به همه زحمت کشان عرصه آتش‌نشانی که در مسیر تأمین امنیت و نجات جان شهروندان عزیز در حال خدمت هستند خدا قوت عرض می‌کنیم.

 سایه برکات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را غنیمت بدانیم 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه روز جهانی سالمندان و روز همبستگی و همدردی با نوجوانان فلسطینی جزو مناسبت‌های پیش روی ماست، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: «شخصیت و وقار بزرگان خود را حفظ کنید و احترام آن‌ها را نگاه دارید»، وظیفه همه ما این است که سایه برکات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را غنیمت بدانیم مبادا این بزرگان برای ما خسته‌کننده شوند مبادا یادمان رود موی سپید و این ضعف و ناتوانی امروزشان باتحمل چه سختی‌هایی ایجاد شده است، زمانی که این عزیزان از دست می‌روند حسرت خواهیم خورد این پیران نعمت زندگی ما هستند.

 امام جمعه قزوین افزود: پیامبر اکرم (ص) در ادامه حدیث خود که احترام به پیران را گوشزد می‌کنند، می‌فرمایند: «بزرگان نیز باید نسبت به کوچک‌ترها نگاه رحمت و عطوفت داشته باشند و مهربانی رویه اخلاقی شما باشد تا کوچک‌ترها نیز احترام و جایگاه شما را حفظ کنند»، در این حدیث ما شاهد یک سبک زندگی زیبا هستیم که زیباترین تعامل را در یک خانواده نشان می‌دهد.

 ظلم و بی‌رحمی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان 

وی تصریح کرد: امروز جنایت‌های انجام شده علیه کودکان فلسطینی نشان می‌دهد که چه ظلم‌هایی علیه آن‌ها در حال انجام است و بسیاری از این کودکان در زندان‌های فلسطینی به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها مورد هدف گلوله قرار گرفته و شکنجه می‌شوند، این رفتار در نگاه هر دین و مذهبی محکوم است.

 آیت‌الله عابدینی با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در اهواز گفت: محمدطاها اقدامی کودک ۴ ساله‌ای بود که مورد حمله تروریستی جنایتکاران داعشی قرار گرفت، با این جنایت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها فریاد شعف و شادی سر می‌دهند و سپس در نطق‌های خود می‌گویند با تروریسم مخالفیم. ظلم، عداوت، نیرنگ و دروغ از وجود مستکبرین عالم می‌بارد اما ادعای مظلومیت دارند!

 این خطیب نماز جمعه با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکرین در سامرا اذعان کرد: امیدواریم امثال این جنایت عاملی شود تا ریشه ترور و تروریسم و حامیان آن‌ها بخشکد و به مظلومیت این دو امام همام و عزت و اقتدار ائمه (ع) عالم‌گیر شود.

 وی بیان کرد: درباره معاهدات بین‌المللی رهبر معظم فرزانه انقلاب روشنگری‌هایی داشتند، ایشان در مورد FATF که این روزها صحبتش مطرح است فرمودند، دشمنان انقلاب برای ادامه استعمارگری‌ها، تسلط و غارت اموال دیگر کشورها برنامه‌ریزی مستعمرانه دارند و عده‌ای از مسئولان ما بی‌توجه به این نگاه خصمانه دشمن، اعتماد کاذب به دشمن دارند.

 در برجام متضرر شدیم

آیت الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها با احترام به معاهدات بین‌المللی استعماری نگاه می‌کنند، گفت: آن‌ها بر اساس عقل، منطق، دلسوزی و مصلحت مردم ما کاری انجام نمی‌دهند و نباید با این نگاه که آن‌ها دلسوز ما هستند به معاهدات مستکبران نگاه کنیم.

 خطیب جمعه قزوین با تأکید بر اینکه ما در قصه برجام متضرر شدیم، یادآور شد: برخی‌ها درک نمی‌کنند فسق، فجور، جنایت و تعدی کار آن‌هاست و چون درک نکرده‌اند و با این نگاه به گفتگو نشستند، ما در قصه برجام متضرر شدیم و امروز ثمرات شوم آن را مشاهده می‌کنیم.

 روز بزرگداشت مولوی 

وی با یادآوری روز بزرگداشت مولوی تصریح کرد: در این ایام جا دارد سروده‌های ارادتمندانه مولانا به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) را مرور کنیم که بیانگر اوج علاقه ایشان به اهل بیت (ع) بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: سروده‌های مولانا بسیار متأثر از قرآن و روایات است و به همین خاطر هرروز ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند و مردم به اشعار ایشان علاقه بیشتری پیدا می‌کنند.

پیاده روی اربعین باشکوه برگزار شود 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این روزها سالروز حرکت اسیران کربلا است که در حقیقت آزادگان عالم تا قیامت محسوب می‌شوند چراکه آن بزرگواران پرچم آزادگی را برافراشتند و راه آزادگی را به بشریت آموختند.

 وی عنوان کرد: آن‌ها وقتی از کوفه به سمت شام حرکت می‌کنند و وقتی به شام می‌رسند برای همگان شکست یزید روشن می‌شود و یاد امام حسین (ع) و یارانش برای همیشه زنده می‌ماند و آن حضرت با قیام کربلا برای آینده جهان نقشه زندگی تعیین کرد.

 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: هرسال شاهد هستیم که عمق معرفت مردم نسبت به امام حسین (ع) بیشتر می‌شود و تعداد علاقه‌مندان به حضرت در همه جای عالم افزایش پیدا می‌کند.

 خطیب جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: یکی از نمادهای افزایش ارادتمندی مردم به اباعبدالله الحسین (ع)، اربعین حسینی (ع) است و در همه جای عالم جدی گرفته می‌شود و باشکوه و عظمت مثال‌زدنی برگزار می‌شود و هرسال در حال افزایش است.

 وی تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین افرادی را می‌توان از پیروان مذاهب دیگر و ملیت‌های گوناگون مشاهده کرد و این شکوه و عظمت هرروز در حال افزایش است و از مسئولان می‌خواهیم همه دست‌به‌دست هم بدهند تا مراسم اربعین هرسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.ذلت 

 مردم ایران و عراق اخوت و برادری دیرینه دارند 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این حرکت بزرگ فرهنگی و دینی، نقشه‌های زیادی کشیدند و تلاش کردند تا عراقی‌ها را از چشم ما بیندازند و با اقدامی تروریستی به کنسول گری ایران در بصره آسیب وارد کردند.

 امام جمعه قزوین گفت: مردم ایران و عراق از قدیم با یکدیگر دست دوستی، برادری و اخوت داده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز بعثی‌ها، هم با مردم عراق و هم با مردم ایران در جنگ بودند و باید هوشیار باشیم در زمین دشمنان که می‌خواهند به وحدت دو ملت آسیب وارد کنند، بازی نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار