سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مراسم‌‍‌ عزاداری‌ سرور و سالار‌ شهیدان‌ حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه دوم محرم با اجتماع هیات مذهبی شهرستان سمنان در شهر اخلاق برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 29 September 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان  ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از برگزاری آیین عزاداری با اجتماع بزرگ هیات مذهبی شهرستان سمنان  خبر داد .
عباس بابایی در ادامه با اشاره به اینکه  این مراسم در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و مصائب اهل‌بیت امام حسین (ع) پس از واقعه عاشورا در سمنان برپا می شود گفت : این آیین یکشنبه هشتم مهر ماه ساعت 20:00 در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع)شبستان اعظم برگزار می شود .
وی اظهار کرد : در این مراسم حجت السلام والمسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان بیاناتی در خصوص هدف از قیام عاشورا و اهمیت برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین (ع)ارائه می کند .
بابایی افزود: حاج حسین سیب سرخی  از مداحان برجسته کشوری نیز در این مراسم به مرثیه خوانی و نوحه سرایی خواهد پرداخت.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ماه محرم را فرصتی برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و حماسه شهدای کربلا ارزش ها و فضایل دینی عنوان کرد و افزود: ماه محرم درس معرفت، انسانیت ،شرافت ،عزت و آزادگی،را به انسان می آموزد،بنابراین باید این فرصت را غنیمت بدانیم و به گونه ای عمل کنیم که نهضت عاشورا را زنده نگه داریم.
عباس بابایی هدف از برگزاری  برنامه‌های عزاداری را ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد .
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، از تمامی عاشقان ابا عبدالله (ع) و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای حضور گسترده و باشکوه در این مراسم معنوی دعوت کرد.
این آیین به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان برگزار می شود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار