کد خبر: ۶۶۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 29 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۱۶۹ تخلف شکار و صید در شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

محسن جعفری نژاد بسطامی در رابطه با جزئیات خبر، افزود: طی عملیات های گشت و کنترل توسط یگان حفاظت محیط زیست استان در حوزه تخلفات شکار و صید از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعا ۱۶۹ مورد تخلف ثبت شده و در این راستا ۲۰۸ نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق و تراکم وظایف،  عمکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در شش ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به هدفگذاری ارتقای ظرفیت ها در شش ماهه دوم سال جاری، افزود: برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی محیط زیست اولویت برنامه شش ماه دوم امسال است.

جعفری نژاد بسطامی مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ، گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد، قطعا با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح و با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در شش ماه نخست امسال کنترل خوبی بر وضعیت مناطق زیر نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد.  این مهم به شکلی است که این یگان توانسته در شش ماهه نخست جاری ۲۰۸ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی کند.

وی افزود: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا و در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است، برنامه های بهتری برای شش ماهه دوم اجرایی می شود.

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به حوزه تخلفات، گفت: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه صید غیر مجاز آبزیان یک هزار و ۳۳۹ قطعه ماهی صید شده از متخلفین کشف شد  و متخلفین به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تعداد متخلفین معرفی شده به مراجع قضایی در حوزه شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران را ۱۱۶ نفر دانست و افزود: از این تعداد معرفی ۲۰ نفر به خاطر شکار پستانداران و ۹۶ مورد بخاطر شکار غیر مجاز پرندگان بوده است و همچنین در این راستا ۵۴ مورد نیز بخاطر زنده گیری پرندگان دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده در شش ماهه ابتدایی سال جاری را ۵۵ قبضه دانست و گفت: از این تعداد ۵ قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز، ۴۱ قبضه ساچمه زنی مجاز، ۷ قبضه گلوله زنی مجاز و ۲ قبضه تفنگ بادی بود.

جعفری نڗاد بسطامی تصریح کرد: درحوزه تخریب اراضی ۲۲ مورد پرونده تشکیل شده که در این راستا ۵۹ هزارو ۵۷۶ مترمربع تخریب اراضی صورت گرفته و در این خصوص برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

جعفری نژلد بسطامی با تشکر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا در مرکز استان و شهرستانها در رابطه با وضعیت پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی گفت: ۲۰۸ نفر متخلف به همراه ۱۶۹ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که ۱۱ فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و ۱۶۱ مورد آن نیز در جریان است.

جعفری نژاد بسطامی با انتقاد از حجم بالای تخلفات، ابراز داشت: نشست هایی با تشکل های مردمی و جوامع محلی و رسانه در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از  محیط زیست داشته ایم.

وی افزود: در همین راستا نیز برنامه ریزی هاییبرای آینده داریم و امید است در شش ماهه دوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار