عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه محیط زیست تلاش چندانی برای جلوگیری از کشتار پرندگان مهاجر در استان نداشته است، گفت: معضلات محیط زیستی زیر سایه ضعف نظارت محیط زیست در حال افزایش است .
کد خبر: ۶۶۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 29 September 2018

جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه سال‌ها است با کشتار بی رحمانه پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و نیشکرهای خوزستان مواجه هستیم، گفت: هر چند ضعف فرهنگ و اطلاع‌رسانی در کشتار پرندگان نقش موثری دارد اما متاسفانه تاکنون شاهد ارائه آموزش‌ها به مردم و فرهنگ سازی مناسب نیستیم این در حالی است که اگر اطلاع‌رسانی در رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد چنین معضلاتی به حداقل خواهد رسید.

محیط زیست تلاش چندانی برای رفع معضل شکار پرندگان مهاجر در خوزستان نداشته است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه محیط زیست تلاش چندانی برای رفع معضل شکار پرندگان مهاجر در خوزستان نداشته است، افزود: هر ساله به وفور شاهد کشتار و خرید و فروش پرندگان در بازارهای محلی خوزستان هستیم اما متاسفانه به دلیل نوع نگرش سازمان محیط زیست به این موضوع و تمامی موضوعات محیط زیستی کشور شاهد مدیریت و کنترل شکار پرندگان مهاجر نه تنها در خوزستان بلکه در کشور نیستیم.

معضلات محیط زیستی زیر سایه ضعف نظارت محیط زیست در حال افزایش است

وی با انتقاد از اینکه معضلات محیط زیستی زیر سایه ضعف نظارت محیط زیست در حال افزایش است، ادامه داد: پرندگان در سفره‌های اغلب مردم دیده می‌شود و محیط زیست در استان هیچ گونه برنامه جامعی برای مدیریت این موضوع ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ضعف عملکرد محیط زیست به گونه‌ای است که حتی نتوانسته نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مردم اقدام کند البته ضعف عملکرد مسئولان محیط زیست استانی نیز در این قضیه مشهود است.

کاظم نسب یادآور شد: انتظار می رود مسئولان محیط زیست استانی وکشوری پیش از آنکه همانند سال‌های گذشته یک تراژدی غمگین در رابطه با نسل‌کشی پرندگان مهاجر شاهد باشیم با اتخاذ تدابیر ویژه کنترل و مدیریت این معضل را در دستور کار قرار دهد.

سفر سالانه شکارچیان غیرمجاز کشورهای همسایه به خوزستان و قتلگاه پرندگان مهاجر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم، ادامه داد: شکارچیان غیرمجاز کشورهای همسایه با سفر به خوزستان نسبت به شکار وسیع پرندگان اقدام کرده و به نسل کشی و انقراض نسل پرندگان مهاجر دامن می زنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه ایران رتبه دوم کشتار پرندگان را دارا است، گفت: در سایه نبود آموزش‌های مناسب، نظارت مسئولان محیط زیست و همچنین کمبود نیرو هر ساله تالاب‌های خوزستان به قتلگاه پرندگان مهاجر تبدیل می‌شود و هیچ گونه تلاشی نیز برای رفع این معضل نمی‌شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار