نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ساخت مرکز درمانی و بیمارستان جامع تخصصی زنان و زایمان نیاز حیاتی استان است.
کد خبر: ۶۶۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 29 September 2018

صبح امروز وزیر بهداشت به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان رفت که دو طرف به بررسی وضعیت و نیازهای استان خوزستان در حوزه درمان پرداختند.

به گزارش"تابناک"؛ در این دیدار آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: برخی شهرستان‌های استان مانند حمیدیه و باوی بیمارستان ندارند و پزشک متخصص نیز معمولا کمتر در این نقاط حضور دارد که این عوامل باعث می‌شود بار درمانی بیماران بر دوش اهواز سنگین شود.

وی افزود: بار درمانی استان‌های کوچک همجوار مانند ایلام، چهارمحال و بوشهر نیز بر دوش خوزستان است و به این‌ها استان‌های جنوبی عراق را اضافه کنید که بیماران سرطانی و غیره برای درمان به خوزستان و خاصتاً اهواز مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وضعیت تراکم بیمار در اماکن درمانی مانند بیمارستان گلستان خیلی شدید است و اغلب تخت‌ها پر است و ازدحام زیادی دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: یک بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در اهواز نیاز است زیرا خلأ آن وجود دارد و توجه شود که در این حوزه حتی‌الامکان از پزشکان زن استفاده شود.

توجه بیشتر پزشکان به بیماران در ویزیت‌ها و مسئله اعطای مجوز تأسیس بیمارستان خصوصی به پزشکان متقاضی نیز از دیگر نکاتی بود که آیت‌الله جزایری خواستار رسیدگی به آن‌ها شد.

 اما سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این جلسه اظهار کرد: تا هزار تخت بیمارستانی آقایان نظری و شریعتی می‌توانند به متقاضیان تأسیس بیمارستان خصوصی مجوز بدهند به شرطی که این افراد تضمین دهند که در مدتی محدود ساخت بیمارستان به اتمام برسد.

وی افزود: درباره بیمارستان جامع زنان بنده بسیار موافقم این کار انجام شود زیرا خیلی ضروری و لازم است که ساخته شود و از آقای سعیدی‌کیا و آقای برزگر تشکر می‌کنم که بیمارستان ابوذر جدید را به شکلی عالی ساختند و اماکن درمانی دیگر را بنا کردند.

وزیر بهداشت گفت: من به وزیر نفت گفتم ما زیرپای مردم را در خوزستان از نفت خالی می‌کنیم و دود می‌کنیم که به حلق همین مردم می‌رود، بیایید 2 هزار تخت بیمارستانی در این استان ایجاد کنید زیرا مردم خوزستان گناه دارند، اما متأسفانه نه نفت نه فولاد به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: هر کاری در خوزستان و از جمله اهواز بکنیم به حق است و شک ندارم چراغی که امروز به دست آقای سعیدی‌کیا روشن می‌شود یک صدقه جاریه است.

قاضی‌زاده گفت: در اهواز حداقل 2 هزار تخت بیمارستانی کم داریم و بیمارستان‌های گلستان و امام مستهلک شده و باید جایگزین شوند. الان از نصف بیمارستان شهید بقایی استفاده نمی‌شود و باید آن را به دانشگاه بدهند تا ما بیمارستان جدید بسازیم و جایگزین کنیم.

وی افزود: کسانی که می‌گویند کاش در دوران دفاع مقدس بودیم تا کمک می‌کردیم، همین امروز می‌توانند به بحث درمانی خوزستان کمک کنند. ما برنامه‌های خیلی خوبی در استان داریم که تا فردا جمع‌بندی و اعلام می‌کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم برای بیمارستان زنان و زایمان هم تصمیم خوبی بگیریم و تا فردا به جمع‌بندی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار