در دیدار سفیر قرقیزستان در ایران با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدرضا خباز پیشنهادهای خود برای افزایش مراودات تجاری و بازرگانی را مطرح و بر لزوم راه اندازی پروازهای مستقیم به مشهد و تهران از بیشکک، پایتخت این جمهوری آسیای میانه، تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 01 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، دکتر خباز در این دیدار اظهار داشت: برقراری پرواز مستقیم بین بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان و مشهد و حتی بجنورد برای افزایش ارتباطات و میزان مبادلات بسیار موثر خواهد بود بنابراین اولین درخواست ما از این کشور تحقق این امر است.
وی اشاره داشت: میزان مبادلات ما با کشور قرقیزستان در سال های گذشته افزایش یافته و در سال 96 به 46 میلیون دلار رسیده است اما این میزان می تواند با گسترش ارتباطات حداقل به ده برابر مقدار کنونی افزایش یابد.
وی ادامه داد: با شروع فعالیت سفیر جدید قرقیزستان در ایران بازه زمانی صدور روادید کوتاه شده است که جای قدردانی دارد و درخواست دیگر ما حضور رئیس اتاق بازرگانی و هیئت تجاری این کشور در خراسان شمالی است و هم چنین بر جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف تاجران و بازرگانان دو کشور هم تاکید دارم.
دکتر خباز با ابراز تمایل به تحقق پیشنهاد خواهرخواندگی شهر بجنورد و استان خراسان شمالی با یکی از استان های کشور قرقیزستان که از سوی سفیر این کشور طرح شد، گفت: این کار موجب افزایش ارتباطات مادی و معنوی دو کشور خواهد شد.
دکتر خباز با اشاره به قابلیت های بالقوه و بالفعل خراسان شمالی در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صدور خدمات و ضمن تاکید بر ضرورت گسترش ارتباط بین بخش خصوصی دو کشور، تصریح کرد: با تحقق این اقدامات می توانیم در آینده ای نزدیک رشد مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور را شاهد باشیم. وی یادآور شد: با توجه به قوانین حمایتی موجود در کشور در قبال سرمایه گذاری خارجی و نیز مهمان نوازی مردم ایران و خراسان شمالی، از حضور سرمایه گذاران خارجی به خصوص فعالان اقتصادی قرقیزستان در استان به طور کامل حمایت و پیشنهاد می کنیم با سفر به این استان از نزدیک ظرفیت های موجود ما را مشاهده کنند.
در این دیدار، سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران هم گفت: با هدف گسترش ارتباطات پیشنهاد ایجاد یک کمیته مشترک بین استانداری خراسان شمالی و سفارت قرقیزستان را دارم تا محورهای مورد علاقه طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
عبدالرزاق اف با تاکید بر افزایش مراودات به نفع مردم دو کشور، افزود: بنده پیش از حضور در خراسان شمالی گذشته این استان را مطالعه کردم و متوجه شدم خراسان شمالی دارای قدمت تاریخی زیادی است و امیدوارم سفر بنده و هیئت همراهم باعث گسترش روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار