رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار :
به گزارش تابناک سمنان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمساربا بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبخیزداری حوزه حسین آباد کورس ایوان که از محل صندوق توسعه ملی آغازشده است، ابراز داشت: طبق تعهد پیمانکار این پروژه پایان آذرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۶۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 02 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمساربا بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبخیزداری حوزه حسین آباد کورس ایوان که از محل صندوق توسعه ملی آغازشده است، ابراز داشت: طبق تعهد پیمانکار این پروژه پایان آذرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.وی بابیان اینکه توسعه طرح‌های آبخیزداری در دستور کار منابع طبیعی شهرستان گرمسار قرار دارد، افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند به افزایش تغذیه منابع زیرزمینی منتهی شود.
رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری تأثیر بسزایی در پوشش و پویایی عرصه‌های منابع طبیعی دارد، ابراز داشت: ذخیره نزولات آسمانی در لایه‌های زیرزمینی از دیگر مزایای طرح آبخیزداری اراضی حوزه حسین آباد کورس محسوب می‌شود.
عرب معصومی در ادامه تصریح کرد: افزایش رو به رشد تلفات منابع آب‌وخاک طی چند دهه اخیر در اثر عوامل انسانی و اقلیمی شدت داشته است لذا این مهم می‌طلبد تا برای کاهش این رویه با مشارکت جوامع بومی و بهره‌برداران بتوانیم با انجام طرح‌های آبخیزداری از فرسایش خاک و تخریب مراتع جلوگیری کنیم.
وی بابیان اینکه وقوع سیلاب‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش تولیدات کشاورزی منجر به هزینه‌های اقتصادی می‌شود، افزود: طرح‌های آبخیزداری یکی از روش‌های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک به شمار می‌رود.
ایشان در ادامه  اظهار داشت با اجرای این طرح در قالب مدیریت جامع منابع طبیعی در کلیه زیر بخشها این خدمات عرضه می گردد و به تعبیری حوزه بالادست و پایین دست حوزه بصورت کامل برخوردار میگردد.   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار