سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر :
به گزارش تابناک ، به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، اولین موزه صنایع‌دستی ایل سنگسر در استان سمنان، با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان در شهرستان مهدیشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 03 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر امروز و در مراسم افتتاح  این موزه گفت: این موزه تلاشی برای رونق صنعت صنایع‌دستی است و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می‌کند.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، « محمدتقی اعرابی»  هدف از راه اندازی این موزه را دانش افزایی در زمینه هنرهای اصیل فراموش شده و موضوعات مرتبط با آن، معرفی و احیاء صنایع دستی به علاقه مندان، راه اندازی بازار تولید و ارائه این محصولات در بازار فروش و رونق کسب و کار عنوان کرد.
اعرابی با بیان اینکه در این موزه، فرهنگ و هنر اصیل سنگسری به نمایش گذاشته شده است، گفت: این موزه یادگار هنر و عشق زنان و مردان و عشایر سنگسری است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موزه در مهدیشهر فعال است، افزود: در حال رایزنی برای ایجاد موزه مردم شناسی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد هستیم.
فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز گفت: ایل سنگسر ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌های فرهنگی و گردشگری و ... را داراست و این موزه تبلور بخشی از این داشته‌های فرهنگی است.
"حسن ارگی" با بیان اینکه گردشگری محور توسعه شهرستان مهدیشهر است، افزود: با تقویت محور از کویر تا کرانه، این شهرستان به محل جذب گردشگران با تمام ذائقه ها تبدیل می‌شود.
وی گفت: ما پشتیبان و حامی توسعه صنعت گردشگری شهرستان مهدیشهر به عنوان محور توسعه در کنار سایر ظرفیت‌ها هستیم.
مدیر موزه صنایع دستی ایل سنگسر نیز گفت: این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله چرمینه و دوخت چرم، کار با چوب، ساخت قفل و کلیدهای چوبی،کار با مس قلمکاری و قلمزنی، آهنگری و سفال و سوزن دوزی است.
«حسن پاکزادیان» با اشاره به اینکه بخش فروشگاه این موزه به زودی راه اندازی می‌شود، افزود: در این بخش سوغات سنگسر از جمله نان سنتی این منطقه که شامل 42 نوع نان مختلف می‌شود و لبینات معروف ایل در این موزه به عنوان سوغات شهرستان مهدیشهر عرضه می‌شود.
در مراسم افتتاح موزه صنایع دستی ایل سنگسر، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر، جمعی از موثرین و مدیران شهرستانی، مدیر موزه‌های استان و علاقمندان حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار