کد خبر: ۶۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 03 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،کارگاه آموزشی و توجیهی تسهیلگری بمنظور توانمند سازی جوامع محلی و نیاز سنجی با حضور تسهیلگران با تجربه تمام شهرستانها استان سمنان ازاعتبارات صندوق توسعه ملی درمحل اداره کل منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - رئیس اداره آموزش، ترویج ومشارکتهای مردمی منابع طبیعی استان سمنان در حاشیه این کارگاه گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری عملیات اجرای 18مورد توانمند سازی جوامع محلی با مشارکت تسهیلگران با تجربه در 10 حوزه آبخیز در تمام شهرستانهای استان سمنان از شهریورماه آغاز شده است.
علیرضا رهایی هدف از اجرای این طرح را جلب مشارکت مردم در حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع آب و خاک در حوزه‌های آبخیز شهرستانها به منظور تقویت روحیه مشارکت مردمی و مسئولیت پذیری دست اندرکاران، مسئولین، بهره برداران و جوامع محلی در راستای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 97 دانست.
وی همچنین هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را توان افزایی جوامع محلی و جلب مشارکت و همکاری مردم مناطق اجرای پروژه برای کاهش فشار بر عرصه‌های منابع طبیعی و ارائه مدل‌های مختلف در توانمندسازی مردم و تبادل تجربه و اطلاعات کلیه دست اندرکاران برای حفظ واحیاء منابع طبیعی برشمرد.
رهایی تصریح کرد: بدون شک مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل ها و مراتع را بر عهده دارند. بدون مشارکت و کمک مردم حفظ و توسعه منابع طبیعی بسیار دشوار است.
رئیس اداره آموزش، ترویج ومشارکتهای مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در این راستا اقدام‌های متعدد مانند اجرای طرح‌های حفاظت از آب و خاک، آبخیزداری، مرتعداری، بیابان زدایی، آموزش‌های مهارتی، ارتقای وضع معیشتی مردم منطقه، کاهش اتکای آنان به دام و مرتع و پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.
وی افزود: پروژه توانمند سازی جوامع محلی با توجه به نتایج موثر و ارزشمند آن در توسعه روستایی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در سطح تمام شهرستان ها‌یی که عملیات پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد به صورت الگو اجرا می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار