رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری سمنان گفت : با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، کاداستر پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان سمنان باهدف حفظ و احیاء منابع طبیعی و ملی و رفع تداخل و تعیین تکلیف حدود اراضی مستثنایت با اراضی ملی و دولتی انجام‌شده است.
کد خبر: ۶۶۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 04 October 2018
به گزارش  تابناک سمنان ،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ،معصومه منظمی ضمن اشاره به طرح‌های در دست اجرای منابع طبیعی سمنان، توضیح داد: ۱۸ بند سنگ و ملات در شهرستان احداث می‌شود که درمجموع قادر به نگهداشت شش هزار و ۴۹۳مترمکعب آب هستند و می‌توانند در تغذیه منابع آبی زیرزمینی مؤثر عمل کنند.
وی بابیان اینکه ساخت این سندها از مردادماه ۹۷ آغاز و تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد، افزود: نکته اصلی در اجرای طرح‌های سنگ و ملاطی، جانمایی دقیق آن‌ها است که خوشبختانه این امر با حضور متخصصان مجرب صورت پذیرفته است.
اجرای ۵۵۰۰ هکتار کاداستر اراضی ملی
رئیس منابع طبیعی سمنان درباره دیگر طرح این اداره نیز، توضیح داد: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، کاداستر پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان باهدف حفظ و احیاء منابع طبیعی و ملی و رفع تداخل و تعیین تکلیف حدود اراضی مستثنایت با اراضی ملی و دولتی انجام‌شده است.
منظمی صدور سند تک‌برگی را ویژگی اصلی این طرح دانست و تأکید کرد: نقشه‌برداری، حدنگاری و اخذ سند تک‌برگی برای پلاک‌هایی که جزء منابع طبیعی ملی محسوب می‌شوند، ازجمله اقدامات تعریف‌شده در ذیل طرح حدنگاری است که در سمنان توانسته‌ایم شاهد اجرای کاداستر در ۴۴ پلاک ملی در حوزه آبخیز چاشت خوران باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار