به گزارش تابناک سمنان: روند افزایشی قیمت انواع گوشت قرمز در چند ماه گذشته سبب گشته قدرت خرید پایین اکثر اقشار جامعه حالا به صفر برسد و مردم عملا از این نعمت لازم و ضروری خداوند دور بمانند.
کد خبر: ۶۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 07 October 2018

مسلما خوراک، پوشاک و مسکن جز حداقل حق زندگی هر فردی است . لقمه ای نان برای ادامه زندگی کافی نیست وقتی که بدن برای فعالیت به منابع دیگری نیز نیاز دارد.
زمانیکه اکثر اقشار جامعه کارگر محسوب میشوند و درآمد حداقلی دارند نباید انتظار داشت که نسل پیش رو نسلی سالم و توانا باشد وقتی که حتی حداقل ترین نیاز هر جانداری که خوراک است برطرف نمیشود.
به احتمال زیاد همچون حال حاضر که جوانان هیچ جایگاهی در هیچ سازمان و وزارتخانه و جامعه ندارند، پرورش نسل سالم و توانمند جزو اهداف محسوب نمیشود و صرف تهیه مواد غذایی که تنها برطرف کننده احساس گرسنگی باشد کافی است.
مسلما مردم مهترین رکن یک جامعه هستند و تامین رفاه زندگی آنهاباید جزو اولویت های حکومتی باشداما متاسفانه سلامت مواد غذایی موجود در جامعه و قدرت خرید پایین مردم اولویت هیچکس نیست.
روند افزایشی قیمت انواع گوشت قرمز در چند ماه گذشته سبب گشته قدرت خرید پایین اکثر اقشار جامعه حالا به صفر برسد و مردم عملا از این نعمت لازم و ضروری خداوند دور بمانند.
گسترش فرهنگ تغییر سبک زندگی غذایی به سمت گیاه خواری شاید توجیه بسیاری از افراد باشد اما طبق گفته پزشکان گوشت قرمز ، علی الخصوص گوشت گوسفند و بره اصلی ترین ماده غذایی تولیدکننده آهن است . نیاز آهن بدن شاید با مصرف انواع قرص و شربت تا حدودی قابل جبران باشد اما نباید فراموش که هیچ دارویی جای مواد طبیعی را نمیگیرد.


برخلاف تصور بسیاری از افراد که پروتین های موجود در مرغ، تخم مرغ و ماهی میتواند جایگزین پروتین موجود در گوشت قرمز شود باید یادآور شد که کیفیت پروتین های این محصولات با یکدیگر قابل مقایسه نیستند و هیچ توصیه غذایی توجیه مناسبی برای عدم مصرف گوشت قرمز نیست.


سیاست های اتخاذی حال حاضر برای کنترل سلامت خانواده ها گره گشای مشکل سوتغذیه و بیماری های ناشی از آن نیست. توزیع گوشت یخی وارداتی با نرخ گوشت تازه ابتدای سال جاری یا واردات گوشت گرم از کشور های همسایه با نرخی کمتر از بازار پاسخ نیست بلکه پاک کردن صورت مساله است.


توان کشور برای پرورش انواع دام مورد نیاز جامعه در سطح مطلوبی وجود و زمزمه های ناشی از دلایل گرانی گوشت که به اعتصاب کامیون داران در مقابل مشکلات کاری و یا بالارفتن هزینه نگهداری انواع دام باز میگردد، مسالی هستند که نیازمند توجه و رسیدگی می باشند.
واردات انواع گوشت یخی یا گرم و توزیع آن در جامعه عملا سلب تعهد مسولان مربوطه در قبال مردم محسوب میشود.
به جای اینکه بنشینیم و بگوییم که مصرف نوشابه در بین ایرانیان زیاد است یا اینکه ایرانیان کمترین میزان مصرف شیر را دارند به این بیندیشید که یک خانواده حداقل چهار نفری با سطح درآمد پایین در مواجهه با گرانی مواد مختلف غذایی چاره ای ندارد جز اینکه یا نخرد و نخورد یا ریسک بیماری را بپذیرد و بی کیفیت ترین مواد غذایی را سرسفره بگذارد.


وقتی یک مرد ایرانی نتواند برنج ناب شمال را بخرد و راضی شود به خرید برنج های درجه چهار و پنج وارداتی ، وقتی گوشت یخی وارداتی را با هزار بدبختی آن هم بعد چند ماه بخرد ، زمانیکه میوه های باغات شمال و شرق و غرب کشورش به حدی گران باشد که عطای میوه خوردن را به لقایش ببخشد نباید انتظار داشت خانواده ای سالم و شاد داشته باشد.
مصرف مواد غذایی بی کیفیت نه تنها فایده ای ندارد بلکه زمینه ساز بروز بیماری های مختلف است . بدن هر انسانی برای زندگی نیاز به مواد غذایی دارد و مصرف خوراکی ها بی کیفیت یا عدم مصرف آنها موجب زوال بدن و نابودی سلامتی است.


چه کسی پاسخگوی سلامتی های از بین رفته مردم است؟!
شاید وجود مادران و پدران درگیر و کودکان آسیب دیده رسیدن به مقصد را راحت تر کند.زمانیکه وجدان جای خود را به منفعت طلبی عده ای بدهد مواجهه با جامعه ای بیمار و دردمند با سیل عظیم مشکلات، دور از ذهن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار