مدیرکل اجتماعی استانداری یزد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی باید کودکان را به فکر کردن، نظر دادن، ایده دادن و مشارکت کردن هدایت کند.
کد خبر: ۶۶۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 08 October 2018

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» با تأکید بر این‌که باید شکوفایی خلاقیت کودکان در برنامه‌های هفته کودک در نظر گرفته شود، اظهار کرد: کودکان باید فکر کردن، نظر دادن، ایده دادن و مشارکت کردن را تمرین کنند .

وی با اشاره به این‌که نامگذاری هفته‌ای به نام کودک از ایده دو کودک 9 ساله برگرفته شده است، افزود: لازم است جلساتی با حضور کودکان برگزار شود تا آنها خود در سیاست گذاری و برنامه‌های مربوط به خود سهیم باشند .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در ادامه رفع نگرانی‌های حوزه کودک را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و بیان کرد: بسیاری از دغدغه‌های حوزه کودک با ساماندهی در قالب سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برطرف می‌شود و این نگرانی‌ها را می‌توان در طرح‌های این حوزهٔ تعریف کرد .

خامسی با توجه به حساسیت حقوق کودک و بزرگداشت جایگاه کودکان در جامعه، گفت: با توجه به این‌که کودکان پیش از سن مدرسه فرصت کمی برای اجتماعی شدن، یادگیری مهارت‌های زندگی و دیگر مهارت‌هایی نظیر قدرت نه گفتن دارند، لازم است برای آموزش هوش اخلاقی به کودکان تلاش کرد .

وی به تشکیل کمیته‌ها یا کارگروه‌هایی برای موضوع کودک اشاره و تأکید کرد که شرایط اقتصادی نباید بر روی برنامه‌های حوزه کودک تأثیر بگذارد .

این مقام مسئول بیان کرد: در نظر داریم برنامه‌ای داشته باشیم که کودکان را با شخصیت مفاخر یزد به ویژه ادبای یزدی اعم از آذریزدی، وحشی بافقی و فرخی یزدی آشنا کنیم .

«فاطمه دانش‌یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به این‌که این دفتر دبیری کنوانسیون حقوق کودک را در استان بر عهده دارد، چگونگی تصویب سند ملی ده سالۀ حقوق کودک که در سال 94 مصوب شد را بیان کرد .

وی گفت: قطعأ برنامه‌های هفته کودک با شعار «آینده را باید ساخت» تقارن پیدا کند و از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ شده برنامه‌های این هفته بر همین اساس پایه‌ریزی شود .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به بیان عنوان روزهای هفتۀ کودک پرداخت و افزود: 14 مهر با عنوان «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی» نامگذاری شده است؛ 15 مهر روز «کودک و محیط زیست و میراث فرهنگی»، 16 مهر با عنوان «کودک، صلح، بازی و نشاط»، 17 مهر روز «کودک، رسانه و ارتباطات»، 18 مهر با عنوان «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» و 19 مهر روز «کودک با نیازهای ویژه و فرصت‌های برابر" و 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نامگذاری شده است .

گفتنی است، جشنواره قصه‌گویی، برگزاری بازی‌های گروهی در پارک‌های شهر، بازدید رایگان کودکان از موزه‌ها، اجرای تورهای طبیعت‌گردی برای آشنایی با حیات‌وحش و محیط‌بانان، کارگاه‌های آموزشی والدین با تأکید بر شادی و نشاط و نمایشگاه فرشته کتابخوان برخی از برنامه‌های هفته کودک امسال در یزد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار