معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان:
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان از اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم برای بیش از17 هزار کودک سه تا شش سال خوزستانی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 08 October 2018

محمد رضا عباسی در آیین نمادین افتتاحیه طرح تأمین یک وعده غذای گرم برای کودکان مهدکودک‌های روستا و حاشیه شهر که همزمان با آغاز هفته ملی کودک که در روستامهد روستای دغاغله اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های روستاها همزمان با سراسر کشور با هدف بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، بیش از 17 هزار کودک سه تا شش سال در 376 مهدکودک روستا و 68 مهدکودک حاشیه‌ای استان خوزستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عباسی با بیان اینکه تغذیه عامل اصلی و اساسی زندگی و زنده ماندن است، گفت: با در نظر داشتن این مساله که فقر یکی از دلایل بروز سوءتغذیه در گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله کودکان زیر شش سال است، بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد، راهکار اساسی جهت ارتقاء سلامت و بهبود رشد فیزیکی و ذهنی و پرورش این گروه سنی است.

وی تصریح کرد: این طرح با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه از سال 86 تا کنون اجرا می‌شود و از 15 مهر تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان افزود: تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان،افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروههای غذایی، میان‌وعده‌های غذایی مناسب و...، بررسی وضعیت رشد کودکان 6-3 سال در مهدکودک های روستاها بر اساس شاخص وزن برای سن (کم وزنی)، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها در زمینه تغذیه و رشد کودک، ارتقاء آگاهی مدیران و مربیان روستا مهدها در زمینه رشد و تغذیه کودک، اصلاح عادات و ایجاد رفتار تغذیه‌ای صحیح در کودکان، ترغیب خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات روستا مهدها از دیگر اهداف این طرح است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار