روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،سد مخزنی مجن با حضور وزیر نیرو و جمعی از مدیران و اهالی شهر مجن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 29 September 2018
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، سد مجن در شمال شهرستان شاهرود همزمان با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان سمنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
رضا اردکانیان در آیین افتتاح سد تنظیمی-مخزنی مجن اظهار داشت: در تلاشیم تا با تمهیدات صورت گرفته بهره‌برداری حداکثری از منابع آبی این سد صورت بگیرد و با کمک همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم استفاده از این منبع به شکلی برنامه‌ریزی شود که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.
وزیر نیرو گفت: هم اکنون به طور کلی 52 پروژه صنعت آب و برق در استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در حال حاضر به طور متوسط پیشرفت این پروژه‌ها به حدود 40 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: سیستم‌های انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی در شهر و روستا همچنان نیازمند سرمایه‌گذاری وسیعی است و امیدواریم روزی فرا برسد که ما هم در بخش کشاورزی و هم در بخش شرب بتوانیم حداقل متعارف هدررفت را داشته باشیم تا در طرح‌هایی که با منابع مالی زیادی در طول سال‌ها با مشکلات عدیده به بهره‌برداری می‌رسند شاهد تلفات و هدررفت وسیعی نباشیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در آیین افتتاح و بهره برداری سد مجن گفت: سد مجن شاهرود با هدف کنترل آب رودخانه مجن جهت رفع کمبود آب اراضی پایین دست احداث گردیده است.
ایرج حیدریان با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای ساخت این سد تا کنون 287 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: سد مجن شاهرود، سد خاکی با هسته رسی با طول تاج 273 متر و عرض تاج 8 متر و ارتفاع 38 متر است، ظرفیت حجم مخزنی 3.47 میلیون متر مکعب در سال و حجم آب قابل تنظیم نیز 4.75 میلیون متر مکعب در سال است.
وی افزود: مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سد مجن در سال 1387 با حضور جناب آقای مهندس فتاح وزیر وقت نیرو انجام گرفته و همچنین در سال 1395 توسط آقای مهندس چیت چیان آبگیری سد صورت پذیرفت و پس از آن مطابق معمول، در طی فرآیند آبگیری با بازدیدهای ادواری کمیته های فنی و تخصصی وزارت نیرو، نصب تجهیزات تکمیلی اندازه گیری و هیدرومکانیکال مجوزهای لازم جهت بهره برداری اخذ و هم اکنون با حضور جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو در شرف افتتاح و بهره برداری می باشد.
شایان ذکر است در آیین افتتاح سد مجن امام جمعه این شهر، نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی،معاون عمرانی استاندار،جمعی از مدیران و مسئولان استان، معاونت استاندار و فرماندار شاهرود،اعضای شورای شهر، مدیران شرکت آبیاری و کشاورزی مجن و جمع کثیری از مردم شریف این شهر حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار