تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح «دست‌های مهربان» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 09 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید احمد مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: امسال پنجمین دوره «طرح دست‌های مهربان» همزمان با هفته ملی کودک در استان برگزار می‌شود که از مهدکودک در قالب غنچه‌های هلال تا سن 29 سالگی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عضو می‌شوند.
وی اشاعه فرهنگ و روحیه بشردوستی و نوع دوستی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: این طرح در راستای امید به کودکان، نوجوانان و جوانان به منظور توسعه کشور و نشاندن لبخندی بر لبان کودکان نیازمند جامعه است که اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در طرح‌های ملی، خیری، کمک به هم نوع و نیازمندان، برنامه‌هایی را برای مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کنند .
مرتضوی گفت: در حال حاضر 50 مهدکودک تحت پوشش بهزیستی و 26 پیش‌دبستانی وابسته به آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر همکاری و در این طرح مشارکت دارند.
وی در ادامه با اشاره به طرح ملی نذر آب و اجرایی شدن این طرح در خشک‌ترین نقطه کشور یعنی سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: این طرح به مناطقی از کشور که دچار خشکسالی شده است کمک شایانی می‌کند، همچنین به صحیح مصرف کردن آب و تشویق خانواده‌ها در صرفه‌جویی آب نیز کمک خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به زلزله اخیر در اردل، تصریح کرد: حدود 330 خانوار مورد بررسی قرار گرفتند که در این راستا 80 چادر توزیع و 9 تیم عملیاتی در روستاهای حادثه دیده از جمله شیخ محمود، هفت پیران، ده کهنه روگر و سرچاه حضور یافتند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در سه بخش جوانان، امداد و نجات و داوطلبان نیرو دارد، بیان کرد: در این سه بخش بیش از 40 هزار نفر عضو هستند.
مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه طی شش ماه امسال 579 مورد حادثه در سطح استان رخ داده است، گفت: از این تعداد 18 مورد آتش‌سوزی، پنج مورد برف و کولاک و 206 مورد حادثه جاده‌ای رخ داده، همچنین مجموع آسیب‌دیدگان در این مدت 17 هزار و 574 نفر گزارش شده است که 510 نفر نجات یافتند.
وی افزود: در این مدت 850 تیم عملیاتی در قالب دو هزار و 829 نفر نیرو به مناطق حادثه ‌دیده اعزام شدند و 568 دستگاه آمبولانس، در حوادث حضور داشتند.
مرتضوی از طرح آموزشی توان‌افزایی زنان عشایر در امر مقابله با حوادث و مخاطرات خبر داد و گفت: این طرح با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری در اردیبهشت‌ماه سال آینده اجرا خواهد شد زیرا از وظایف مهم جمعیت هلال احمر آموزش همگانی است.
وی با اشاره به اینکه حوادث به دو دسته قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی دسته‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: هر ساله از اوایل مهرماه پایگاه‌ها، انبارها و نیروهای جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار